#2 Wege Kotlety: Placki pomidorowe 🍅🍅🍅

Dzień dobry! Dziękuję za wszystkie Wasze komentarze do artykułu na temat diety wegetariańskiej. Wybaczcie, że odpowiedziałam na nie dopiero dziś, ale doba chyba wszystkich matek (i ojców) jest za krótka! ;)

Piszecie, że chętnie zjedlibyście coś wege, ale nie macie pomysłu co ugotować, zmagałam się z tym także na początku diety bezmięsnej. Bo jednak bardzo silne jest przyzwyczajenie do zastawu: kotlet, ziemniaki, surówka. I wiecie co? Ja z niego nie zrezygnowałam! Tylko zastąpiłam kotlet mięsny, roślinnym. Stąd też powstała moja seria przepisów na wege kotlety. Macie już mój przepis na kotlety z komosy ryżowej. A dzisiaj pyszne placki pomidorowe, które najlepiej smakują w sierpniowy dzień, gdy dojrzałe polskie pomidory zapachem przywołują do kuchni :) Do stworzenia przepisu zainspirowały mnie tradycyjne placki pomidorowe z greckiej wyspy Santorini. Ewo @grecki-bazar-ewy, czy na Korfu także takie jadacie?

Zapraszam na przepis!

Składniki:

  • 3 duże pomidory
  • 1/2 kostka wędzonego tofu (około 100 g) lub ser typu „oscypek”
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • ½ szklanki mąki owsianej
  • sól Himalajska i pieprz do smaku
  • ½ łyżeczki ziół prowansalskich
  • posiekane świeże zioła: bazylia lub natka pietruszki
  • garść nasion słonecznika prażonych na suchej patelni 

Wykonanie:

Pomidory obierz ze skórki, pokrój w kostkę i wrzuć do dużej miski.

Dodaj mąkę owsianą, pokrojoną w kostkę cebulę, przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, nasiona słonecznika, starte na tarce tofu wędzone lub ser, sól i pieprz oraz zioła. Całość dokładnie wymieszaj i odstaw na 15 min. 

Sprawdź czy ciasto się trzyma, jeśli jest za rzadkie dodaj trochę więcej mąki. Ciasto nakładaj łyżką na rozgrzany olej formując kotlety i smaż z obu stron przez kilka minut.   

Na zdrowie!

Moni

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center