Planszówki - dlaczego warto w nie grać? 6 powodów, dla których powinieneś spróbować!

Do dziś pamiętam pierwszą grę planszową, w którą zagrałam. Miałam 8 lat i z rodzicami graliśmy w Farmera. Banalna gra, ale wtedy - o matko! Tyle emocji! Potem zaczęłam grać w Eurobiznes i na jakieś kilka lat zakończyłam przygodę z planszówkami. Następnie, chyba w maturalnej klasie zagrałam w Catana i kompletnie się zakochałam w grach planszowych. Aktualnie sięgam po nie w każdej wolnej chwili, a gdy tylko nowo poznana osoba mówi mi, że lubi grać już wiem, że spędzimy wiele godzin razem nad planszą.

No dobrze, ale co jest takiego fajnego w planszówkach? Wiele osób twierdzi, że są dziecinne i nudne. Takim osobom powiem tylko jedno - widocznie nie graliście w dobre planszówki. Bo obecnie to hobby to nie tylko Monopoly, ale całe setki gier, które co roku są wydawane, aby zaspokoić różne gusta. Lubisz liczyć, kombinować jak tu zgarnąć najwięcej punktów? Eurogry są dla Ciebie. Chcesz stoczyć bitwy i sprawdzić się jako strateg? Oj bitewnych gier jest do wyboru do koloru. A może masz ochotę rozruszać domówkę? Imprezowe gry są dla Ciebie jak ulał! Mogłabym wymieniać takich przykładów bez końca, ale zamiast tego podam Ci 6 powodów dla których naprawdę warto spróbować planszówek.

1. Świetnie stymulują mózg do pracy.
Jest udowodnione, że planszówki, tak samo jak szachy czy brydż pozytywnie wpływają na nasze funkcje poznawcze. Im bardziej stymulujemy nasz mózg tym lepiej będzie działał w przyszłości, warto o to zadbać zawczasu.

2. Tworzą więzy międzyludzkie.
Gry planszowe to świetny sposób na poznanie ludzi i zacieśnienie relacji. Nie raz okazywało się, że pozornie spokojna osoba wyzwoliła emocje jakich się po niej nikt nie spodziewał. :)

3. Dają nieopisaną satysfakcję.
Przegrane partie są bolesne, ale gwarantuję, że te wygrane pamięta się bardzo długo. Zwłaszcza te wygrane o jeden punkt.

4. Uczą rozwiązywania problemów.
W wielu grach trzeba dużo kombinować, liczyć, przewidywać, być gotowym na wszystko. Uczą myśleć strategicznie i jak wyjść z różnych opresji.

5. Dzięki nim możesz poznać nowych ludzi., ale też spędzić czas ze starymi znajomymi.
Jest mnóstwo grup w internecie, na których można poznać chętnych do grania ludzi. W czasach przedcovidowych było mnóstwo pubów, które oferowały wypożyczanie planszówek i były świetnym miejscem na spotkania zarówno z nowymi jak i starymi znajomymi. Mam nadzieje, że niedługo znów takie spotkania będą możliwe.

6. Pozytywnie wpływają na rozwój dzieci.
Gry planszowe ćwiczą umiejętność liczenia i pamięć. Uczą zarówno strategicznego jak i abstrakcyjnego myślenia, rozwijają wyobraźnie. Same plusy dla naszych pociech.

Mam nadzieję, że tymi argumentami przekonałam Cię, że warto spróbować grania w planszówki. Ze swojej strony gwarantuję Ci, że na pewno nie będzie to zmarnowany czas i a nóż zakochasz się w nich tak jak ja. Na koniec pochwalę się moją kolekcją, którą stale powiększam.

1615640412482 (1).jpg

1615640412494 (1).jpg

Dajcie znać co sądzicie o planszówkach i czy kiedykolwiek w nie graliście. Pozdrawiam :)

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center