Wypłata Steem w stacjonarnym kantorze

steem-pln.jpg

Podczas rozmów ze znajomymi, których namawiałem do założenia konta na Steemit, jedną z podstawowych barier wejścia, okazała się być możliwość swobodnej i bezpiecznej wypłaty Steem na PLN. Istotną rolę odegrał tu czarny PR polskiego rządu i banki, które zamknęły kilka kont, klientom wypłacającym sobie kryptowaluty.

Aby udowodnić im, że jest to możliwe i bezpieczne dla ich rachunków, postanowiłem wypłacić moje pierwsze zarobione Steem Blockchain Dollary (SBD) w stacjonarnym kantorze i napisać krótką instrukcję całego procesu.

Oto jak wyglądał u mnie proces wypłaty:

  1. Zainstalowałem sobie aplikację na androida Jaxx.
    Wybrałem ten portfel głównie ze względu na łatwość obsługi i bezpieczeństwo przechowywania kluczy na własnym sprzęcie. Przygotowanie portfela Bitcoin jest niezbędne, ponieważ póki co, w kantorach nie da się wypłacić bezpośrednio SBD.

  2. Utworzyłem portfel Bitcoin przy pomocy Jaxx.
    Proces zakładania portfela opisuje dokładniej Szczepan Bentyn w swoim poradniku o Bitcoin.

  3. Wymieniłem Steem Dollary na Bitcoiny na Blocktrades.us.
    Należy tam wybrać wymianę Steem Dollar na Bitcoin, podać swój Bitcoinowy nr konta, a następnie wpisać nickname konta z którego chcemy wykonać transfer.

  4. Kiedy dostałem potwierdzenie w portfelu Jaxx, że transakcja przeszła pomyślnie, podjechałem do kantoru Bitcoin Warszawa przy Świętokrzyskiej 18 lok. 119.
    *Kantorów do wyboru jest więcej w samej Warszawie, a w innych większych polskich miastach również je znajdziecie. *

  5. Na miejscu przelałem na ich konto Bitcoiny za pomocą Jaxx i otrzymałem gotówkę.
    Transakcja zajęła ok. 5-10 minut.

Dodatkowe informacje:

  • Warto zwrócić uwagę jaki kurs SBD obowiązuje danego dnia, nawet w konkretnym momencie. Przydaje się do tego strona http://www.steemdollar.com/
  • Wadą rozwiązania, które wybrałem były dość znaczące prowizje portfelu Jaxx i kantoru Bitcoin Warszawa. W porównaniu do bardziej konkurencyjnych kantorów różnica wyniosła ok -12%.
  • Zaletą tego rozwiązania jest pominięcie konta bankowego i brak formalności do kwoty wypłat mniejszej niż 60 tys. zł.

Ostatecznie wygrałem zakład z niedowiarkami, a stawką było założenie przez nich konta na Steemit. Na razie jeszcze czekają na zatwierdzenie, ale nasza społeczność wkrótce wzbogaci się o nowych autorów, w których jakość treści bardzo wierzę :)

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center