Stworzyłem dblog od Engrave - wrażenia i sugestie

Projekt dblog.pl od @Engrave jest wielu użytkownikom dawnego Steemit oraz obecnego Hive dosyć dobrze znany. Ostatni raz w panelu dblog byłem jeszcze kiedy publikowałem wpisy na Steemit, następnie "wybuchło" zamieszanie z forkiem i zaprzestałem publikacji w sieciach blockchain na dłuższy czas i gdy już cokolwiek publikowałem to robiłem to już wyłącznie w klasycznej domenie na WordPress'ie.

Po powrocie do większej aktywności w sieci wróciłem na Hive porzucając Steemit. Na moje szczęście wiele dapp'sów po forku również wybrało hive blockchain i dzięki temu mogłem po powrocie ponownie cieszyć się moim ulubionym interfejsem PeakD. Jednak ze wszystkich interfejsów, jakie są stworzone dla blockchain hive każdemu prócz dblog brakuje wielu przydatnych funkcji znanych z popularnego WP.

Co oferuje dblog?

Dblog w odróżnieniu od PeakD czy Ecency oferuje użytkownikowi kilka znanych nam funkcji z WP takich jak:

  • Szablon naszej strony
    ksnip_20220411_202537.png
  • Możliwość stworzenia kategorii
    ksnip_20220411_202724.png

ksnip_20220411_202947.png

  • OpenGraph i SEO
  • Statystyki i analizę ruchu naszego bloga
  • Powiadomienia OneSignal
  • Możliwość ukrycia niepożądanych komentarzy

Nie wszystko działa poprawnie :(

Jak to mawiają "nie od razu Rzym zbudowano". Niestety technologia bywa tak złośliwa, że często robi nam pod górkę i tak jest również z niektórymi funkcjami dblog.

Błędy, na które natrafiłem już na początku to niepoprawnie działające szablony Stellar, Strata, Imperfect w przeglądarce FireFox (z kolei w Brave działają one poprawnie)

Ponadto szablon Imperfect nie wyświetla wszystkich kategorii (tak jakby miał ograniczenie) w przeglądarce na kompie a na telefonie nie wyświetla ich w ogóle.

Podobna sytuacja jest z szablonem Strata. Tutaj również nie wyświetlają się kategorie, gdy przegląda się stronę z pozycji komputera (w komórce działa i wygląda bardzo dobrze) a z kolei szablon Stellar nie wyświetla kategorii na komórce a na kompie działa ideolo (ale tylko w Brave🙃)

Finalnie więc wybrałem szablon Magazine, który działa w 99% poprawnie zarówno w telefonie jak i na kompie w obu przeglądarkach (brave i FF). Ten 1% to kiepsko wyświetlające się zdjęcia w polecanych

ksnip_20220415_152841.png

Kolejny błąd (a przynajmniej tak mi się wydaje🙃), z jakim się zetknąłem to brak kompatybilności z blockchain hive? (nie jestem pewny czy dobrze to opisuję, ale postaram się to rozwinąć na zaistniałym przykładzie).

DBlog oferuje nam możliwość zaimportowania naszych starych wpisów z blockchain hive. Tak też uczyniłem, jako użytkownik posiadający już historię wpisów (nowy użytkownik, nie będzie miał takiej możliwości). Następnie kategoryzując swoje stare wpisy zauważyłem, że przy części starych wpisów (jeszcze publikowanych na steemit) brakuje zdjęć i grafik. Tak więc postanowiłem na szybko ponownie je wgrać i z rozpędu zrobiłem to korzystając z eccency, a nie dblog. Jak się po chwili okazało zdjęcia poprawnie wyświetlają się na każdym interfejsie (peakd, eccency, blog.hive...) tylko nie na dblog...

Wpis na dblog pozostał taki sam jak w momencie jego zaimportowania. Z kolei na innych interfejsach wpis został zaktualizowany.

ksnip_20220415_154045.png

Jeszcze jedna rzecz rzuciła mi się szczególnie w oczy gdy odpaliłem nowy wpis, tak aby sprawdzić jak działa edytor tekstowy. A mianowicie z jakiegoś nieznanego mi powodu nie działa w nim sprawdzanie ortografii 😭 Do tego celu korzystam ze wtyczki LanguageTool, która świetnie się do tego zadania sprawdza. Niestety w edytorze tekstu dblog z jakiegoś powodu jest blokowana?

Sugestie

Przy tworzeniu kategorii od razu rzuciła mi się pewna niedogodność, a mianowicie brak możliwości "szybkiej edycji", którą znam i bywa bardzo pomocna w WP.

ksnip_20220415_185730.png

W momencie kiedy tworzyłem nowe kategorie i przypisywałem je do poszczególnych wpisów okazało się, że nie mogę zamienić ich kolejności i jedyną możliwością jest jej usunięcie i nadpisanie kolejności na nowo bądź edycja, aczkolwiek gdy dokonamy edycji nazwy kategorii to musimy ponownie edytować przypisany wpis do danej kategorii, która się zmieniła po edycji.

  • z ustawień bloga musimy ponownie wejść w twoje artykuły, następnie odnaleźć wpis, którego kategoria została edytowana, wejść w edycję artykułu i dopiero edytować kategorię. Jak więc widać edycja tak banalnej rzeczy robi się nieco upierdliwa zwłaszcza gdy mamy tak do edycji kilka bądź kilkanaście wpisów...

Podsumowując

Projekt dblog to wiele funkcji, których brakuje mi obecnie w innych interfejsach a tak bardzo są przydatne i dobrze znane użytkownikom WordPress. Niestety na dzień dzisiejszy nie wszystko działa tak jak powinno w zamyśle twórcy a kilka rzeczy potrzebuje dalszego rozwoju.

Pytanie do Engrave czy projekt będzie dalej rozwijany? Czy jest szansa na poprawki? Od końcówki 2019r na blogu nie ma żadnej nowej aktualizacji ani poprawek co wygląda jakby projekt został porzucony😥

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
10 Comments