Moja subiektywna opinia o regulaminie i polskich tagach tematycznych.

Kiedy przeczytałem post ogłaszający specjalną edycje tematu tygodnia pomyślałem że nie da się skupić na jednym temacie. Moim zdaniem przynajmniej trzy z czterech tematów mogą się całkiem sensownie łączyć w całość. No chyba że ktoś jest zdecydowanym zwolennikiem ustalenia regulaminu i całkowicie odrzuca inne możliwości. Jednak w mojej ocenie nie było by to dobrym zabiegiem.

pobrane.jpg

Kwestia regulaminu

Osobiście uważam że stworzenie regulaminu tagu #polish mogło by zostać odebrane jako swego rodzaju cenzura. Co zresztą sami zauważyliście, tak wnioskuję chociażby po komentarzach pod postem o tym temacie tygodnia. Przystępując do społeczności Steemit zaledwie nieco ponad dwa miesiące temu, rejestrowałem się z myślą, że jest to platforma gdzie panuje wolność słowa bez moderatorów, czy właścicieli. No rzeczywistość okazała się być delikatnie inna. Ja wiem że wielu może napisać "co Ty tam wiesz po 2 m-ce" ale opisuje tylko własne spostrzeżenia.

Oczywiście muszą być respektowane zasady które są ogólnie przyjęte w społeczeństwie, bo nie wyobrażam sobie postów, które nawołują do nienawiści, propagują nazizm lub ukazują materiału ogólnie nie akceptowane w społeczeństwie. Ale moim zdaniem twórcy po to dali nam te dwa narzędzie czyli UPvote i Flagę, aby poprzez nie wyrażać poparcie lub sprzeciw. Moim zdanie to proste trzy zasady powinny regulować

  • treść Mi się podoba daję Upvote
  • treść jest Mi obojętna bo może to nie moja bajka nie daję Upvota ale też nie flaguję
  • treść Mi się nie podoba, uraziła kogoś lub łamie ogólne normy społeczne daje Flagę

Moim zdaniem regulowanie w nadmiernym stopniu #polish może spowodować to że napływ nowych osób spadnie. Rozniesie się że wcale nie jest tu tak kolorowo i ludzie nie będą chcieli przychodzić. A chyba wszystkim zależy aby było nas tu jak najwięcej.

Moim zdaniem nie twórzmy państwa w państwie. Powstanie regulaminu pociągnie za sobą potrzebę wyboru grupy ludzi która tym wszystkim pokieruje (taki rząd w naszym małym państewku). A to nie przyniesie nic dobrego. Przykładów chyba nie muszę podawać.

Opowiadam się więc za NIE tworzeniem regulaminu.

Podział tagu #polish

Ciągle wzrastająca liczba użytkowników, w sposób oczywisty przekłada się na większą ilość dodawanych treści. Może to powodować że #polish stanie się mało przejrzysty, a wartościowe treści zginą w tłumie. Dodanie nowych tagów tematycznych na pewno nie spowoduje , że sytuacja #polish się zmieni. Myślę że pomimo nowych tagów posty również wylądują w #polish. Jednak poprzez tagi tematyczne łatwiej będzie odnaleźć interesujące nas materiały. Bardzo popularny #pl-artykuly jest w zasadzie tak ogólny że 90% treści z #polish może znaleźć się również tam. Wydaje mi sie że powinny powstać takie tagi jak np.

#pl-kulinaria #pl-kosmos #pl-podroze #pl-fotografie #pl-crypto i pewnie jeszcze kilka innych #pl-budowlanka :) też muszę gdzieś pisać :)

Wydaje Mi się że powstanie nowych polskich tagów nie zagrozi #polish, a będą one jego dopełnieniem i sprawią że polskie treści staną się bardziej przejrzyste.

Pozdrawiam

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now