TORCIK JOGURTOWY z czarną porzeczką | rita food channel

Cześć!
Dawno nie wrzucałam przepisu na coś słodkiego.
Tak więc dzisiaj mam dla Was przepis na wesoły torcik jogurtowy z czarną porzeczką.
Bez pieczenia, słodko - kwaskowaty, mocno schłodzony jest idealny na gorące dni.
Po prostu pycha!!!
IMG_1757 yt.jpg
(torcik jogurtowy z czarną porzeczką)
IMG_1799.jpg
(torcik jogurtowy z czarną porzeczką)

Wykonanie tej słodkości krok po kroku pokazałam w filmiku. Serdecznie zapraszam do oglądania.

A kto lubi przepisy kulinarne w formie pisanej to zapraszam do czytania.

Do mojego torcika dodałam czarne porzeczki prosto z działkowego krzaczka moich rodziców :-)
IMG_1475.JPG
(czarna porzeczka)

Przy zbieraniu owoców rozpraszały mnie owady, a w szczególności pszczółki.
Nie wiedziałam czy zbierać owoce, podziwiać kwiaty i owady, czy fotki strzelać ;-)

IMG_1496.JPG

Ja tu o działce już zaczęłam się rozpisywać, a Wy przecież na przepis czekacie.
Ok. to do rzeczy!

SKŁADNIKI:

SPÓD:

  • 22 ciasteczka oreo
  • 60 gr. miękkiego masła

MASA:

  • 200 ml. śmietanki 30 %
  • 400 gr. jogurtu greckiego
  • 200 gr. serka mascarpone
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki żelatyny + 1/2 szkl. gorącej wody
  • 1 galaretka zielona + 2 szkl. gorącej wody
  • 400 gr. czarnych porzeczek

DEKORACJA:

  • czarne porzeczki
  • 200 ml. mleka
    -1 op. śnieżki

WYKONANIE:

  • galaretkę rozpuszczamy w 2 szklankach gorącej wody i zostawiamy do ostudzenia.
  • 3 łyżki żelatyny rozpuszczamy w 1/2 szklanki gorącej wody i zostawiamy do ostudzenia.
  • do blendera wrzucamy ciasteczka oreo, miękkie masło (może być roztopione) i dobrze blendujemy do dokładnego połączenia się składników.Taką masę ciasteczkową wykładamy na dno tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.
  • do misy miksera wlewamy 200 ml. śmietanki 30 % i ubijamy na krem. Następnie dodajemy 4 łyżki cukru pudru ciągle mieszając, 200 gr. serka mascarpone, 400 gr. jogurtu greckiego i ostudzona żelatynę. Chwilkę jeszcze miksujemy. Połowę masy przelewamy do tortownicy na spód ciasteczkowy. Do drugiej połowy masy dodajemy 400 gr. czarnych porzeczek i dobrze mieszamy. Masę z porzeczkami przelewamy do tortownicy. Tortownicę wstawiamy do zamrażalki na 10 min.
  • gdy masa jogurtowa dobrze nam się schłodzi dekorujemy ją owocami i na górę ostrożnie wlewamy ostudzoną galaretkę.
  • wstawiamy do lodówki i chłodzimy od 4 do 24 godz.
  • do wysokiego naczynia wlewamy 200 ml. dobrze schłodzonego mleka, wsypujemy 1 op. śnieżki i ubijamy mikserem na sztywno.
  • gdy torcik będzie już gotowy dekorujemy bitą śmietaną.

Torcik jest pyszny! Nie za słodki i nie za kwaśny.
Polecam i życzę smacznego!

IMG_1787a.jpg
(torcik jogurtowy z czarną porzeczką)
IMG_1763.jpg

(torcik jogurtowy z czarną porzeczką)

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
my social media:
🎬 🎬 YouTube dla kreatywnych
🎬 🎬 YouTube Kulinarny
👫 👫 Fanpage
📷📷 Instagram
Blog
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now