Spacer po Westerplatte - 3 sierpnia 2024 r.

Dla mnie to zwiedzanie było pierwszym w sierpniu i jednocześnie ostatnim przed planowaną małą przerwą w oprowadzaniu. Na Westerplatte wrócę za 11 dni. Zapraszamy jednak codziennie do końca wakacji. Czekamy na Was przy przystani.

O samym zwiedzaniu i naszej przewodnickiej obecności na Westerplatte przeczytacie m.in. tu: FB
Bilety można kupić na miejscu lub przez Kupbilecik.pl. Miejsce spotkania to PRZYSTAŃ ŻEGLUGI

Oprowadzanie w ramach tej akcji to zawsze niespodzianka. Dzisiaj (dość niespodziewanie) oprowadzałem dwie kameralne grupki. Oznacza to mniejszy zarobek (nie da się ukryć), ale także zupełnie inne tempo zwiedzania. Z tego się na prawdę cieszyłem i korzystałem z możliwości jakie daje oprowadzanie kameralnych, rodzinnych grup. Także takie są moje wrażenia z tego dnia. Ciekawy jestem wrażeń turystów. Z tego co usłyszałem były pozytywne.

Oto my:
image.png

image.png
Na zakończenie zwiedzania dzieci dostają od nas pamiątkę. Wprawne oko zauważy ją na zdjęciu

Dziękuję za wspólne zwiedzanie!

W trakcie zwiedzania nie było wiele czasu bym robił zdjęcia. Nadrabiałem podczas rejsu i po pożegnaniu z grupą. Dzisiaj kilka ciekawostek złapałem:

image.png
Nabrzeże spacerowe na Westerplatte. Chyba znalazłem odpowiedź na swoje pytanie kiedy to nabrzeże powstało. Odkopałem serwis Mapillary i tam moje zdjęcie 1 i zdjęcie 2 z tego miejsca z 2011 roku. Także wtedy trwały te prace

image.png
Droga w stronę pomnika z lat 60 na Westerplatte. Historyczne ścieżki biegły zupełnie inaczej. Po prawej były dwa duże budynki rozebrane przez Niemców po kapitulacji

image.png
Żuraw i nowe (bardziej drewniane) nabrzeże

image.png
Między hałdami widać falowiec (1978). Nie z Przymorza, ale z Nowego Portu

image.png
Doki pływające zmieniły swoją "obsadę". Gdy płynąłem tu tydzień temu inne statki były w remoncie

image.png
*Statek towarowy (Sevkettin Sonay, 2006) prowadzony przez holownik i pchacz wpływa do portu gdańskiego.

image.png
Ciekawy statek. To niewielki zbiornikowiec - barka rzeczna (1962) przebudowana (2002) na barkę paliwową (bunkierkę), która podpływa pod inne jednostki i zaopatruje je w paliwo - stąd info

Zapraszamy codziennie na półwysep!

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now