Pumpkin Spice Latte - Kawa Dyniowa 馃巸

Hej :),

zanim zacz臋艂am pisa膰 artyku艂y po艣wi臋cone kawie zajmowa艂am si臋 g艂贸wnie nagrywaniem filmik贸w z przepisami krok po kroku na r贸偶nego rodzaju napoje sezonowe. Jaki艣 czas temu nagra艂am w艂a艣nie taki filmik z kaw膮 dyniow膮.

Pumpkin Spice Latte

Inaczej kawa dyniowa, kt贸ra podbija kawiarnie na ca艂ym 艣wiecie w okresie jesiennym. Pyszna, aromatyczna i dosy膰 艂atwa w przygotowaniu.

Najwi臋cej czasu zajmuje przygotowanie syropu dyniowo-korzennego (ok. 30 min). Plusem natomiast jest to, 偶e taki syrop mo偶e sta膰 d艂u偶szy czas w lod贸wce i nic z艂ego z nim si臋 nie dzieje (u mnie to by艂o ko艂o 3 tygodni, a czyta艂am na jakiej艣 stronce z przepisami, 偶e ten czas mo偶e by膰 d艂u偶szy).

Sk艂adniki:

  • 50 ml kawy,
  • 200 ml mleka,
  • 100 ml mleka skondensowanego s艂odzonego,
  • 1 艂y偶eczka cynamonu,
  • 1 艂y偶eczka imbiru,
  • 1 艂y偶eczka ga艂ki muszkato艂owej,
  • 1 艂y偶eczka cukru waniliowego,
  • ok. 1/4 pur茅e z upieczonej dyni,
  • bita 艣mietana do dekoracji.

Je偶eli nie macie blendera to mo偶e si臋 Wam przyda膰 sitko do przeci艣ni臋cia dyni. (Ja bawi艂am si臋 sitkiem i zaj臋艂o mi to sporo czasu, nast臋pnym razem na pewno u偶yj臋 blendera).

Dajcie zna膰 czy taka forma post贸w Wam odpowiada.
My艣la艂am te偶, 偶eby zacz膮膰 nagrywa膰 filmiki, gdzie b臋d臋 opowiada膰 r贸偶ne ciekawostki na temat kawy oraz pokazywa膰 sposoby przygotowywania kawy w domu (za pomoc膮 ekspresu ci艣nieniowego, dripa, chemexa, aeropressu, ...).

PS. Montuj膮c filmy ucz臋 si臋 przy okazji obs艂ugi program贸w z pakietu Adobe i coraz sprawniej mi to idzie. Mam z tego du偶o funu :)

PSS. Wi臋kszo艣膰 moich artyku艂贸w b臋dzie si臋 pojawia膰 bezpo艣rednio tutaj ale zapraszam r贸wnie偶 na mojego bloga, gdzie mo偶ecie znale藕膰 wi臋cej kawowych ciekawostek :)

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now