Co w POPRZECZCE? Głos od organizatora

POPRZECZKA toczy się stałym miesięcznym rytmem. Wpisów ostatnio jest mniej, z różnych przyczyn. Przede wszystkim staram się coś zmienić od środka. Sporo ostatnio pracowałem nad tabelą wyników. Kontynuuję to o czym pisałem kiedyś - tu odnośnik. Zależy mi na tym by postawienie krzyżyka lub kółka w tabeli wpływało na absolutnie wszystko. By od razu aktualizowała się tabela wyników, by widać było czy mamy już rekord i czy widać też trend wzrostowy u uczestnika.

Bing AI images "Gąszcz liczb, tabelek i wykresów słupkowych i uśmiechnięta szalona twarz"

Odkryciem było dla mnie znalezienie komendy "przesunięcie" w arkuszu obliczeniowym. Pozwala ona na wskazywanie komórki znajdującej się np. 4 wersy i 3 kolumny dalej od wskazanego miejsca. W moich ruchomych tabelach stałą wartością są nazwy uczestników. To spore ułatwienia bo tablice wyników w POPRZECZCE są stale uaktualniane. Co miesiąc pojawiają się nowe wiersze, a ręczne zmienianie wszystkich formuł było i jest dość nużące.

To daje szanse na stopniowy powrót do automatycznego wychwytywania rekordów i serii każdego z uczestników. Bez comiesięcznego rozgryzania dziesiątek formuł i zamienianiu zakresów tabeli bo dodałem kolejny wers z nowymi wynikami.

Dodałem też do tabeli linki do stron @actifit uczestników rozgrywki. Tam najszybciej i najłatwiej sprawdzić wyniki, ale trzeba uważać na tytuły wpisów bo te nieraz mają pomyłki w datach.

Na wszelki wypadek zacząłem pisać też sobie wewnętrzną instrukcję jak to wszystko aktualizować. Trochę tego jest bo prócz wyników są klasyfikacje medalowe, średnie wyniki, zajmowane pozycje. Po uporządkowaniu jest szansa na większą automatyzację.

Do tablicy wyników wprowadziłem też wartość pokazującą przybliżoną wartość czasu trwania rozgrywki. Początek to 0% a koniec to okolice 100%. Może być ona motywacją do częstszych aktualizacji.

Działa to na zasadzie różnicy między formą uczestników (3 ostatnie wyniki) a obecnym wynikiem. Jeśli różnica jest niewielka to znak, że zbliżamy się do końca.

Udało mi się także do tabeli dodać "formę" każdego z uczestnika. To średnia z ostatnich 3 wyników. Dodałem także kolumnę PB - czyli rekord życiowy. Najlepszym drobiazgiem jest to, że liczby te wędrują razem z każdym uczestnikiem w zależności od stawianych "x" i "o" w tabeli obok.

Chciałbym jeszcze by ta tabela była po prostu ładniejsza. Macie jakieś pomysły jak to zrobić?

Teraz myślę też nad tym jaką formę aktualizacji wyników wybrać. Nie chcę się porywać na rzeczy, których nie jestem w stanie zrobić. W końcu to tylko hobby. Czy iść drogą @poliac - aktualizacje niemal codziennie według szablonu, czy wybrać coś na kształt "Tygodnika POPRZECZKI" - gdzie wrzucałbym informacje o aktualnych rozgrywkach? Forma tygodnika bądź tygodnika jest kusząca, ale nie pasuje mi forma zwykłego wpisu. Musiałoby to być coś ekstra - jak dobry dwutygodnik do poczytania. Łatwiej będzie chyba iść drogą wpisów co parę dni na podstawie przygotowanych szablonów. Już mam przygotowany szkielet kilku szablonów, ale decyzji jeszcze nie podjąłem.

Chciałbym też wrócić do graficznego przedstawienia przebiegu rozgrywki - przykładowy odnośnik sprzed dwóch lat. Robiłem to za pomocą "flourish". Niestety było to dość czasochłonne (poziomy układ danych) dlatego nic nie obiecuję. Na dodatek zmieniłem sposób obliczania "małych punktów" do klasyfikacji, także trzeba by to było wstawiać ręcznie. Tym nie mniej - brakuje mi tego.

Uszanowanie!

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now