[#Religia] #5 Dziś 91. Światowy Dzień Misyjny - rozpoczynający Tydzień Misyjny: „Idźcie i Głoście”.

Wprowadzenie

Chciałbym Cię zachęcić do przeczytania mojego artykułu. Będą ogólne informacje, osobiste przemyślenia oraz ciekawostka historyczna. Czyta się szybko i przyjemnie.

Jeśli nie przeczytasz artykułu to zmarnowałem kilka godzin mojej pracy nad jego napisaniem :-(

Dziś w niedzielę 22.10.2017 r. w Kościele powszechnym obchodzony jest Światowy Dzień Misyjny.

Wzorem lat ubiegłych czyli w przedostatnią niedzielę października rozpoczynamy Tydzień Misyjny. W tym roku pod hasłem: „Idźcie i Głoście”.

W Polsce mówimy na ten dzień Niedziela Misyjna. Solidaryzujemy się i wspomagamy modlitwą oraz pomocą materialną wszelkie inicjatywy i Dzieła Misyjne.

Dlaczego są misjonarze?

Foto: U s. Krystyny Zachwieja, Afryka, Angola 2017 r.

Jeśli jesteśmy chrześcijanami to wiemy, że Jezus był największym i pierwszym głosicielem Ewangelii.

Papież Franciszek w swoim orędziu na Światowy Dzień Misyjny wskazuje:

Kościół jest bowiem misyjny ze swej natury. Gdyby tak nie było, to nie byłby on Kościołem Chrystusa, ale stowarzyszeniem pośród wielu innych, które bardzo szybko wyczerpałoby swój cel i zanikło.

Moje przemyślenia

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że czuję wewnętrzną chęć i taką potrzebę do dzielenia się z innymi Dobrą Nowiną. Może nie jako typowy misjonarz ale bardziej jako osoba świecka – Wasz rówieśnik.

To uczucie pojawiło się u mnie naturalnie – od czasu kiedy pogłębiłem swoją wiarę i mam bliższy, osobisty kontakt z Bogiem. Tak – jestem świadomy jak to brzmi ;-)

Kiedyś sądziłem, że byłem szczęśliwy ale coś mi nie do końca pasowało. Czegoś mi i tak brakowało.

Zrozumiałem, że tę pustkę może wypełnić tylko Bóg. Odkryłem to dzięki znajomości z pewną świetną dziewczyną o czym pisałem w moim pierwszym wpisie z działu Religia.

Dlatego uważam, że tak ważne jest aby dzielić się swoją wiarą z innymi. Niech chętni ludzie też mają tą możliwość aby spotkać Jezusa poprzez osoby głoszące i świadczące o Bogu.

Jak Ty możesz iść i głosić?

Oczywiście nie trzeba od razu wyjechać do Afryki jako misjonarz :-)

Wystarczy w swoim środowisku poprzez własne świadectwo i życie pokazywać innym Chrystusa.

Może się zdarzyć tak, że odkryjemy w sobie powołanie do kapłaństwa i wyjechania na Misje. Jednak w ogromnej większości mamy powołanie do małżeństwa.

Co ciekawe w ten sposób również możemy Ewangelizować innych.

Rodzina ewangelizuje rodzinę

Mając rodzinę, będąc ojcem i mężem również można ewangelizować :-)

Trzy tygodnie temu byłem na spotkaniu Gnieźnieńskiego Klubu Katolików. Wykład pt.: „Rodzina ewangelizuje rodzinę – w świetle współczesnych wyzwań” prowadził ks. Kan. Dr hab. Franciszek Jabłoński. Poniżej kilka najważniejszych punktów.

Znaczenie Kościoła domowego, małżeństwa i rodziny w Dziele Misyjnym:

  • Ad Intra - realizowane wewnątrz rodziny, małżeństwa - kiedy współmałżonek jest niewierzący lubi niepraktykujący,

  • Ad Extra - realizowane na zewnątrz wobec innych rodzin – małżeństwo pomaga małżeństwu,

  • Ad Gentes – małżonkowie jako świeccy misjonarze mogą wyjechać na misje lub wspierać Dzieła Misyjne. Również wspierają swoje dzieci jeśli narodzi się w nich powołane do bycia misjonarzem.

Dla zainteresowanych więcej informacji można znaleźć w książce: Misyjna Świadomość Kościoła Domowego – do pobrania w wersji PDF TUTAJ.

Ciekawostka Historyczna

krzyze-gniezno.jpg
Foto: Wręczenie krzyży misyjnych, Gniezno, 2015 r.

Jestem Gnieźnianinem od urodzenia czyli pochodzę „z miasta Św. Wojciecha” patrona Polski.

Co roku w moim mieście na wiosnę obchodzony jest odpust świętego Wojciecha. Podczas uroczystości tradycją stało się wręczenie krzyży misyjnych u grobu św. Wojciecha.

To właśnie z Gniezna wyruszają w świat polscy misjonarze. Aktualnie wszystkich misjonarzy z Polski jest niewiele ponad 2 tysiące.

Listę misjonarzy, którzy otrzymali Krzyże Misyjne w Gnieźnie oraz podział na lata można zobaczyć TUTAJ.

Więcej informacji o Gnieźnie i Św. Wojciechu można przeczytać TUTAJ.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że przekazałem w tym artykule ciekawe informacje oraz jak ważne jest to aby mieć od kogo poznać Dobrą Nowinę. Wspierajmy więc Dzieła Misyjne czy to modlitwą, pomocą materialną czy własnym świadectwem.

Wystarczy rozpocząć w swoim otoczeniu. Proponuję każdemu jeśli tylko odczuwa taką chęć i potrzebę aby się odważył i szedł głosić na swój sposób.

Jak wspomniałem nie trzeba od razu być misjonarzem – w małżeństwie też można ewangelizować!

Idźmy i Głośmy! :-)

Film promujący Niedzielę Misyjną


Źródła:
„Misyjna świadomość Kościoła domowego. Studium misjologicznopastoralne”, ks. Kan. Dr hab. Franciszek Jabłoński. Warszawa 2016, Wydawnictwo UKSW, Studia i Materiały Misjologiczne 40.

Foto:
http://www.srm.gniezno.opoka.org.pl/_

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now