Cynamonki + PYTANIE

Hej!

Ostatnio podczas przeglądania Twittera, znalazłam post, w którym dziewczyna prosiła o jakieś sprawdzone przepisy na cynamonki. Stwierdziłam, że wejdę w posta, poszperam i może znajdę coś godnego uwagi. No i okazało się, że jest! Komentarz od innej dziewczyny, która podała przepis, a on zebrał około 100 serduszek! 😮

Jako że ostatnio odkrywam swój potencjał kulinarny 🤣 Postanowiłam, że od razu wezmę się do roboty.

🧁 SKŁADNIKI 🧁

  • 1 szklanka mleka (250 ml)
  • 2 jajka
  • 4 szklanki mąki pszennej (600g)
  • cukier (100g)
  • roztopione masło (125g)
  • świeże drożdże (40g) lub suche (20g)
  • szczypta soli

🧁 WYKONANIE 🧁

  1. Robimy rozczyn :)

image.png

  1. Dodajemy resztę składników i wyrabiamy. Pod koniec dodajemy roztopione masło :)

  2. Wyrabiamy znowu, aż ciasto będzie miękkie i bardzo miłe w dotyku.

image.png

  1. Formujemy kulę i wkładamy d oprószonej mąką miski. Odstawiamy na jakieś 1,5h.

  2. W tym czasie robimy nadzienie :D Do miseczki dajemy:

  • 60g roztopionego masła
  • 110g cukru
  • cynamon

image.png

  1. Po tym czasie wykładamy na stolnicę i bardzo krótko wyrabiamy. Dzielimy na 2 części.

image.png

  1. Każdą część rozwałkowujemy na prostokąty i smarujemy nadzieniem.

  2. Ciasto zwijamy w roladę i kroimy na plasterki. Wykładamy je na blaszy wyłożonej papierem do pieczenia (zachowujemy odstępy)

image.png

  1. Zostawiamy je do wyrośnięcia na około 30 minut.

  2. Pieczemy w 180 stopniach przez około 15 minut.
    ❗ najlepiej stale pilnować

  3. Szybko robimy lukier, aby od razu posmarować cynamonki :)

  4. No i są! Smacznego!

image.png

Jutro będę robić pizzę, więc spodziewajcie się na dniach przepisu i recenzji 😜

I jeszcze pytanie dotyczące działania na hive.
Ostatnio zdałam sobie sprawę, że tak naprawdę mało o nim wiem, a trochę wstyd, bo jestem już tutaj trochę 😅 Stąd pytanie, czy macie może jakieś linki do artykułów, które pomogłyby mi w ogarnięciu co i po co? Najbardziej mnie ciekawi co oznaczają Hive power jak nią zarządzać i inne takie sprawy. Mogą być też po angielsku :) Z góry baaardzo dziękuję!

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center