KSIĄŻKA TYGODNIA #8 "Pięć małych świnek" Agatha Christie

Lubicie kryminały? Mam nadzieję, że tak. A jeśli tak, to nazwisko angielskiej autorki Agathy Christie musi być Wam znane.

piec-malych-swinek-o6613.jpg
Źródło: http://na-tropie-agathy.blogspot.com

Miałem w swoim życiu taki okres (nie taki, jak niektórzy z Was teraz myślą - a przynajmniej jak ja bym pomyślał, gdybym taki tekst przeczytał 😜 ), w którym czytałem sporo kryminałów. Łykałem różne tytuły ( głównie dzieła Christie) jakie tylko mogłem znaleźć w bibliotece. I bardzo mi się podobały!

Dziś chciałbym przedstawić dosyć nietypową według mnie pozycję. W książce "Pięć małych świnek" głównym bohaterem jest kultowy detektyw Herkules Poirot. Tym razem staje on przed wyzwaniem rozwiązania sprawy morderstwa sprzed... 16 lat! Właśnie tak! Tak znaczny upływ czasu stonowi istotne utrudnienie w śledztwie, ale nie z takimi trudnościami radził sobie ten facet...

Oprócz zwyczajnego zbierania dowodów, szukania motywów i łączenia wszystkiego w całość, mamy tutaj sporo psychologii, a także odpowiedniej interpretacji tego, jakie fakty i w jaki sposób zapamiętali świadkowie, będący jednocześnie podejrzanymi o zabójstwo. Herkules Poirot musi nieustannie brać poprawkę na zniekształcenia wspomnień przesłuchiwanych, spowodowanych upływem czasu, a także na celowe wprowadzanie w błąd.

Nie muszę chyba dodawać, że w końcu odkryta zostaje tajemnica kto tak naprawdę zabił 😀

Polecam!

@kusior

Zapraszam na mojego bloga: http://zkusiorabani.pl/
oraz do polubienia strony na FB: https://www.facebook.com/zkusiorabani/

Lubicie kryminały? Jakie są Wasze ulubione?

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center