KSIĄŻKA TYGODNIA #2 "Otello" William Shakespeare

Szekspir wielkim geniuszem był! 

Chyba tak naprawdę dopiero po szkole średniej, a dokładniej na studiach zacząłem doceniać dramaty. Ich czytanie zaczęło mi sprawiać przyjemność i zacząłem dostrzegać w nich więcej niż wtedy, gdy poznawałem je jako szkolne lektury. I tak nawet do tej pory od czasu do czasu sięgam po dzieła Szekspira, Moliera, Sofoklesa i innych dramatopisarzy i przypominam je sobie, a raczej odkrywam na nowo. Szekspirowskie dramaty raczej w większości przypadły mi do gustu, więc postanowiłem przeczytać "Otella", o którym słyszałem, że należy do jego najwybitniejszych dzieł. I muszę przyznać, że po lekturze zgadzam się z tym w stu procentach! 

Źródło: https://www.slideshare.net

"Otello" to niesamowita tragedia, pokazująca do czego może doprowadzić zazdrość, chęć zemsty, naiwność i ambicja. Mamy tu wszystko co sprawia, że to dzieło jest całkowicie kompletne: rozgrywki polityczne; intrygi; wspaniałą miłość ponad podziałami; tragedię w pełnym tego słowa znaczeniu; ciekawą akcję rozgrywającą się w dobrym tempie oraz jeden z najpodlejszych czarnych charakterów w literaturze, będący mistrzem podstępu.

Bohaterowie są tak wspaniale wykreowani, że szybko łączymy się z nimi jakąś więzią emocjonalną - jednym współczujemy, innymi gardzimy, a zachowanie niektórych komentujemy w głowie zdaniem: "Nie rób tego debilu!" Autor nieuchronnie prowadzi nas do tragicznej końcówki, która wzrusza i potrafi mocno zapaść w pamięć...

Naprawdę polecam!


 @kusior  
Zapraszam na mojego bloga: http://zkusiorabani.pl/
oraz do polubienia strony na FB: https://www.facebook.com/zkusiorabani/  

PS.
A Wy lubicie dramaty? Jeśli tak, to jakie są Wasze ulubione? 


H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center