Polsko-czeski słownik / Polsko-český slovník

CZ

Listopad. Ideální počasí pro posezení v interiéru. Tak jsem se včera vydala na procházku a hledala fotky do soutěže, kterou vyhlásil @pavelsku

Nemohla jsem najít všechna písmena, která jsem potřebovala, ale udělala jsem všechny uvedené fotky v listopadu.

Poměrně náročný úkol. Musíte vyfotit fotky, které nějakým způsobem znázorňují písmena abecedy. Interpretace je vlastní.

Rozhodla jsem se že udělám polsko-český slovník. Takže hesla v mém slovníku jsou vybrána podle polských slov a ne podle českých.

Některá slova znějí v polštině a češtině stejně. Bohužel jsem neměla čas hledat "falešné přátele".

Myslím, že tento fotografický styl jste už někde viděli ;)

Tak jdeme na to...
... ještě ne...
bude ještě polská verze


PL

Listopad. Idealna pogoda na siedzenie w domu. Dlatego wczoraj poszłam na spacer w poszukiwaniu zdjęć do konkursu ogłoszonego przez @pavelsku

Nie znalazłam wszystkich potrzebnych liter, ale wszystkie prezentowane zdjęcia zrobiłam w listopadzie

Zadanie dość wymagające. Trzeba zrobić zdjęcia, w jakiś sposób obrazujące litery alfabetu. Interpretacja dowolna.

Stwierdziłam, że zrobię w takim razie słownik polsko-czeski. Zatem hasła w moim słowniku są dobierane wg słów polskich a nie czeskich.

Niektóre słowa brzmią tak samo po polsku i po czesku. Niestety nie miałam czasu na szukanie "fałszywych przyjaciół".

No to zaczynamy...


A.jpg

B.jpg

C.jpg

D.jpg

E.jpg

F.jpg

G.jpg

H.jpg

I.jpg

J.jpg

k2.jpg

L.jpg

M.jpg

N.jpg

O.jpg

P.jpg

Q.jpg

R2.jpg

S.jpg

T.jpg

U.jpg

V.jpg

W.jpg

X.jpg

Y.jpg

Z.jpg


CZ

Největší problém jsem měla s Q, V, X a Y.

Překvapilo vás nějaké polské slovo?

PL

Jak widać największy problem miałam z Q, V, X i Y

Zaskoczyło Was jakieś czeskie słowo?


Bonus

H2.jpg

K.jpg

R.jpg

X2.jpg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now