test adapterów wifi AWUS036ACH i AWUS036NHA

Dzisiaj przeprowadziłem test moich zakupionych adapterów wifi: Alfa AWUS036ACH i AWUS036NHA. Celem testu było sprawdzenie zasięgu sieci i prędkość pobierania danych i wysyłania danych. Test wykonałem przy pomocy dwóch operatorów: Orange(po kablu telefonicznym) i Play(modem huawei).

Na początek zrobiłem test przy pomocy SpeedTest-u łącza Orange po kablu sieciowym. Osiągi jakie uzyskałem mają być porównywane z pozostałymi testami.

test1.png
Jak widać szybkość łącza w Orange d..y nie urywa, zwłaszcza odsył, niecały 1M. Transmisji live na YouTube na tym nie da się zrobić.

Na pierwszy ogień poszła karta którą kupiłem pierwszą, Alfa AWUS036ACH. Test na Orange:

test2.png
i na Play:

test3.png

Jak widać Orange na tym adapterze w porównaniu z połączeniem po kablu ma niewielki spadek parametrów, mało odczuwalny, ale jednak jest. Natomiast Play, pięknie, szkoda tylko że z limitem, bo w gdyby go nie było używałbym tylko ten internet.

Teraz test karty którą dzisiaj dostałem, czyli ALFA AWUS036NHA. Orange:

test6.png

Play:

test5.png

Jak widać parametry tej karty w porównaniu do poprzedniej są masakryczne. Ten adapter będę używał tylko do pentestów, bo korzystanie z internetu na co dzień jest nie warte świeczki. Download jest strasznie zaniżony, upload prawie nieodczuwalny.

Test powtarzałem 3 razy. Za każdym razem otrzymywałem mniej więcej ten sam wynik z niewielkimi odchyłami.

Teraz czas na test zasięgu, test wykonany programem: wavemon. Modem Orange mam dwa pomieszczenia dalej, w linii prostej jakieś 8-9 metrów. Modem Huawei(Play) jest w odległości około 2 m. Zasięg wygląda tak:

adapter ALFA AWUS036ACH
Screenshot_2022-02-03_12_29_44.png

adapter ALFA AWUS036NHA
Screenshot_2022-02-03_12_34_09.png

Jak widać znów na zakupionej wczoraj karcie widać zaniżone parametry, nawet modem oddalony o dwa metry daje 93% zasięgu. Gołym okiem widać że ten adapter trzeba używać tylko do testów penetracyjnych.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center