Błąd Steemit, który może kosztować Cię kilka dolarów

steemit.png

Zdziwiłem się ostatnio, że nie mogę poprzez wise oddać głos na post. Powód jaki podawał wise to brak tagu polish. Sprawdziłem drugi raz i tag był wyświetlany przez interfejs steempeak i steemit. Napisałem w paru miejscach i dowiedziałem się od @jacekw, jak i @nicniezgrublem, że według blockchain'u dany post nie jest otagowany #polish, bo nie ma go w części jsona dotyczącej tagów.

Regułą było, że kategoria powstawała z pierwszego tagu i był on w polu dotyczącym kategorii, jak i tagu. Przyjrzałem się innym postom Steemit i były otagowane poprawnie (kategoria również w tagach). Przez chwilę myślałem, że to inny interfejs pochodny Steemit, jakiegoś tribe (plemiona) stwarza takie problemy, ale dziś przyjrzałem się sprawie ponownie i wychodzi, że jeśli edytuje się post przez steemit, to tag, który był w kategorii znika on z pola json. Taki mały bug, bo wątpię, żeby było to celowe działanie. Zwłaszcza, że jakiś czas temu takich kwiatków nie było.

Posty edytowane w Steemit, dalej wyświetlają się poprawnie w interfejsach, da się je po kategorii tak samo odnaleźć, jak po tagu. Wszystkie wyświetlają nawet kategorię w tagach jedynie esteem.app wyświetla według jsona.

Wise działa na podstawie tagów zawartych w jsonie. Do tej pory nie było problemu z tym, bo zawsze główny tag był w polu kategoria, jak i tagach json. Czy jakiś inny automat działa na podobnej zasadzie, nie wiem, ale warto zwrócić na to uwagę i najlepiej nie edytować postów poprzez Steemit, póki błąd nie zostanie załatany.

Ja jako fanboy steempeak.com proponuje przejście na ten interfejs. Tudzież dblog.pl

Jeśli edytujesz post w Steemit i kategoria będzie pokrywała się z tagiem kuratora nie dostaniesz głosu od kuratora tego tagu, jeśli chodzi o wise, bo po prostu kurator nie będzie mógł, bo wise sprawdza reguły dotyczące tagu przed zagłosowaniem.

W moim przypadku mając kategorię polish i edytowanie w Steemit pozbawiasz się możliwości dostania ode mnie głosu z konta @gtg
Podobny problem zgłaszała @grecki-bazar-ewy na tagu #pl-kuchnia.

Przykład na podstawie postu @helcim

Stworzenie postu (jest #polish w tagach):
tworzenie.png

Edycja postu (#polish znika z tagów)edycja.png

Post wyświetla się tak w interfejsach steemit/busy/steempeak, esteem.app (jedynie wyświetla według jsona).

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center