Talu dainu aak

Ostatnio podczas rozmowy z @pocichu, która studiuje lingwistykę przypomniałem sobie o języku nad którym pracowałem w zamierzchłych czasach, gdy Internet raczkował a jedną z rozrywek były tzw. mikronacje (ang. micronacions). Byłem wówczas władcą Gotzlandii. Jako, że każde szanujące się państwo powinno mieć język, to zacząłem tworzyć własny.

Wczoraj w nocy postanowiłem odnaleźć swoje stare notatki. A wśród nich piosenki pisane przeze mnie w języku gotzkim. Jedną z nich nagrałem dziś przed dyżurem w KBK.

A tutaj tekst:

Talu dainu aak uriaan
Aien elua nuarua lande
Hallanai ilgui raspori
Heredennanel jaa bardel

Elduren eal ninmar duana
Joornu laiks rohhan lentue
Itanai jja in auda
Meitene meilan aiun saulue

Poniżej zapis "oryginalny", bo zasadniczo gotzki powinien być zapisywany runami.

obraz.png

W kolejnym poście wrzucę moje notatki z leksyką, więc jeśli ktoś będzie chciał to może się zabawić w przetłumaczenie tej piosenki. Nie powinno to być trudne, bo gotzki z założenia miał być najprostszym, najbardziej regularnym językiem świata.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now