Kartki z przeszłości

Przyszły Święta, a ja (jak co roku) przeglądam na Polonie stare pocztówki. Cóż, jakoś bardziej przypadają mi do gustu niż te współczesne. Czasem jednak najciekawsze bywają rewersy...

obraz.png

obraz.png

Wąbrzeźno 1936

Serdeczne życzenia Wesołych Świąt dla Ciebie, męża i córek!

Kochana! Dawno nie pisałam, ale... jest dużo tych "ale". Niewesołe nasze życie, tak że człekowi się nie chce pisać - jak to (nieczytelne). Wiadomości o naszych też mam mało, bo nikogo nie spotykam. Jak się uda - to napiszę więcej.

Całuję Staszka

obraz.png

obraz.png

Kochana Ciotuś!

Życzymy Wam "Wesołych Świąt"! Dyplom zdaję 23 b.m., muszę więc solidnie wkuwać, aby sobie nie zrobić wstydu. Pracować będę w szpitalu U.S. od 1-go maja na chirurgji urazowej i bardzo się już na to cieszę, będę koło Ciotki Zosi a zres... (nieczytelne) czuję, że mi będzie dobrze. Jak tam u Was wiosna? Czy już dużo robicie w polu?

Całuję mocno
Marysia

9 IV 36

obraz.png

obraz.png

Załączam przy sposobności życzenia wszelkiej pomyślności. "Niewesołe" mieliśmy święta, gdyż p. H. cały czas przeleżała w łóżku.

(podpis nieczytelny)

Brdów w dniu 13 kwietnia 1914 r.

obraz.png

obraz.png

Dużo... dużo życzeń
"Wesołego" i "Smacznego"
życzy
Żiżka (?)

obraz.png

obraz.png

Życzą Ci i przypominają się łaskawej pamięci z zapadłej prowincji:

Władek, Janek, (nieczytelne)

obraz.png

obraz.png

Wesołego Alleluja oraz wszelkiej pomyślności zasyłają

Olszewscy

Napisz co więcej o sobie i swojej rodzinie. Jak tam dzieci się chowają? Co Ty porabiasz? Jestem teraz zajęty nauką, gdyż w połowie maja zdaję egzamin. Później napiszę więcej. Gdzie (nieczytelne) dzień na wakacje? Napisz parę słów. Ucałowanie (nieczytelne).

?.4.30

obraz.png

obraz.png

A tutaj na pewno jest jakaś ciekawa historia opisana, ale za Chiny Ludowe nie potrafię tego rozszyfrować...

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now