Jadwi偶ki馃槇

Jak ju偶 widz臋 drobniutkie kwiatuszki kt贸re u mnie nazywaj膮 - Jadwi偶ki to ju偶 wiem , 偶e jest jesie艅.

20231017_092444.jpg
Moja babcia kocha艂a te astry , mia艂a na imi臋 Jadwiga, widz膮c te kwiatki zawsze o niej my艣l臋.
Moja dziewczyna Fioletowa dosta艂a na imi臋 Jadwiga (Jadzia)

20231017_092631.jpg

20231017_092542.jpg
Babcia mia艂a niesamowity styl i gust modowy, w czasach biedy i szaro艣ci mia艂a cudowny fioletowy p艂aszcz, 偶贸艂te lakierki i pi臋kn膮 torebk臋 zamykan膮 na dwie srebrne kule. Babcia by艂a rocznik Papie偶a. By艂a do niego podobna, jak jego siostra. Mo偶e tak mi si臋 wydaje, bo ona mnie bardzo rozumia艂a i by艂a dobra.
Babcia w czasach m艂odo艣ci s艂u偶y艂a u ksi臋dza. By艂a osob膮 bardzo kultularn膮 i cich膮, skromn膮.
呕y艂a biednie, lubi艂a gra膰 w karty. Ze mn膮 gra艂a w wojn臋 i ch...馃槈
Gdy by艂am u niej robi艂a mi " zociyrka" , " chlyb z t艂ustym", " 偶ur" na deser marchew tarta z jab艂kiem z ogr贸dka. Jajka od swoich trzech przyjaci贸艂ek kur. (Kur臋 kiedy艣 podgryz艂 lis i musia艂am jej odr膮ba膰 艂eb na gnotku, mia艂am z 10 lat, a ona tak p艂aka艂a i nie potrafi艂a tego zrobi膰)
Ko艂oczki od Szostka z serem. Na odpust zawsze 艣ledzie i 偶o艂膮dkowa gorzka i flaszka dla zi臋ci贸w.
Do picia by艂a zawsze woda , kt贸ra sta艂a ko艂o w臋glowego pieca w wiaderku z chochl膮. ( nie mia艂a 艂azienki ani wody) - "Ty pierono, nie chlap tej wody mi t膮 kielni膮, nalej se do gorczka"- goda艂a馃槣
Uciek艂a z domu od dziadka i zamieszka艂a sama w ciaper kuchni.
Rozwiod艂a si臋 po 50.
Pami臋tam te偶, 偶e mia艂a pi臋kny z艂oty pier艣cionek z r贸偶owym oczkiem. Ubierany tylko do ko艣cio艂a. Kr臋ci艂a wtedy te偶 loki na wa艂ki z papieru toaletowego i drutu.
By艂a bardzo szczup艂a i nosi艂a zawsze bluzki ze st贸jk膮, bo to co brzydkie nale偶y zakrywa膰 ...
To by艂 m贸j prawdziwy krytyk modowy.
Przed wyj艣ciem na imprez臋 zawsze pyta艂am czy fajnie?
By艂o ok, nic nie m贸wi艂a, tylko kiwa艂a g艂ow膮, gdy si臋 jej nie podoba艂o m贸wi艂a

  • jako, tako. ( cza si臋 przebra膰)

20231017_092653.jpg
Babcia mia艂a 6 c贸rek, jedna umar艂a gdy mia艂a cztery latka.
Gdy moja mama m贸wi艂a jej, 偶e chc臋 mie膰 dziecko i planujemy ci膮偶臋, nie potrafi艂a zrozumie膰, 偶e teraz s膮 takie czasy. Na kobiet臋 cie偶arn膮 nie m贸wi艂a, 偶e jest w cia偶y, tylko , 偶e " tak chodzi" , o swoich rodzicach m贸wi艂a w 3 os." ONI MAMA"
Na Wszystkich 艢wi臋tych robi艂a pi臋kne ekologiczne wie艅ce na groby. Teraz by艂y by hitem. K贸艂ka robi艂a z ga艂臋zi brzozy na to s艂oma owija艂a to papierem toaletowym, drutem i dopiero na to ga艂azki jod艂y chyba. Suszone kwiaty, kilka sztucznych.
My艣l臋, 偶e jest teraz szcz臋艣liwa, bo ma zawsze pi臋kny gr贸b a martwi艂a si臋 o to za 偶ycia.
Niestety nie dowiedzia艂a si臋 babcia, 偶e tak chodz臋, bo gdy ja zasz艂am w ci膮偶臋 ona zmar艂a. Urodzi艂am syna ma ju偶 19 lat. Syn, ch艂opak to by艂o co艣 , o czym ona marzy艂a.
Kto艣 musi odej艣膰, by narodzi膰 m贸g艂 si臋 kto艣.
Nie planowa艂am tego dzi艣 napisa膰, ale przez te jadwi偶ki takie wspomnienia.
Tak mi艂o sp臋dzi艂am czas przy kawce z moj膮 Jadwi偶k膮馃挄

20231017_092156.jpg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center