Białe złoto🐕 czy🐈?

Pies, kot a może Miś-nia.

20230416_101011.jpg
Porcelana - białe złoto.
Porcelanę wynaleźli Chińczycy. Pili z niej swoje ulubione herbaty. Dołączyła do tego trendu później Japonia.
Pierwsza w Europie była fabryka w Miśni. Następna była Francja i Anglia.
Porcelana sprowadzana na królewskie dwory, była bardzo droga.
Serwis porcelanowy był wartości kilku wsi.
Dawniej posiadanie dobrej jakości porcelany było wyzncznikiem statusu.
" Porccello" - czyli morski skorupiak. Do Polski porcelana dotarła w 1783r.
1790 r. Powstała fabryka w Ćmielowie, która do dziś produkuje piękną porcelanę cenioną na całym świecie.

Screenshot_20230416-100229_Gallery.jpg
Porcelana to najszlachetniejsza odmiana ceramiki.

Screenshot_20230416-100238_Gallery.jpg
Porcelanowa figurka to małe dzieło sztuki.
Moja pierwsza figurka porcelanowa to Dziewczynka z kotkiem.

Screenshot_20230416-100310_Gallery.jpg

Screenshot_20230416-100300_Gallery.jpg

Screenshot_20230416-100246_Gallery.jpg
Pochodzi z węgierskiej wytwórni Aquincum.
Jedna z dużej serii lalek z bajek projektu Osz Szabo Antonia. Wykonana w największych węgierskich zakładach porcelany od poł. XX w.
Wspaniałe wzornictwo modernistyczne.
Kształt , dekoracja alla picasso.
Zainteresowałam się początkowo porcelaną polską. Oglądałam figurki vintage z Ćmielowa. Bardzo mi się podobają niestety są bardzo drogie. Wtedy w oko wpadła mi węgierska fabryka Hollohaza. Wytwarzana przez węgierska manufakturę porcelana jest ceniona przez koneserów.
Moja kociara trafiła do mnie od konesera z Krakowa. Miał w sprzdaży kilka sztuk. Kupiłam dziewczynkę z kotkiem, miał też figurkę z wilkiem, którą ktoś kupił prze mną.
Posznupałam i znalazłam na Węgrzech dziewczynkę z wilkiem.
Figurka z lat 60- tych tej samej projektanki Osz Szabo Antonia.

Screenshot_20230416-100323_Gallery.jpg

Screenshot_20230416-100331_Gallery.jpg

Screenshot_20230416-100343_Gallery.jpg
Moje dzieci też złapały bakcyla i chętnie słuchają moich opowieści o porcelanie.
Córka nawet określiła te moje ulubione figurki " Bolki i Lolki", seria tej projektanki wpadła mi najbardziej w oko. Inne miałam tylko kupić i sprzdać drożej, ale szkoda mi się z nimi roztać.
Od Węgra, który zaprosił mnie na stronę Galerii kupiłam też inne figurki , które pokaże w następnym spotkaniu. Ceny na węgierskich stronach są dużo niższe niż u nas. Pan z Krakowa powiedział mi, że na porcelanie nigdy nie stracę, bo unikatowe w dobrym stanie zawsze będą dobrą lokatą. Pan Węgier powiedział mi , które są cenne na Węgrach. Najdroższe Herend( nie są w moim guście) Kupuję te , któe poprostu mi się podobają.
Do moich dziewczyn szukam "chłopca z bałwanem" Co zarobię teraz na Hive będe inwestować w białe złoto😉
Dziękuję za Twój głos❤

20230416_101032.jpg

20230416_101051.jpg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center