Zapraszam do lektury mojego artykułu o Steemicie w Tygodniku Przegląd (pl-publikacje)




Dziś pojawił się w kioskach i w internecie najnowszy numer tygodnika Przegląd, gdzie napisałem o kryzysie blogowisk i mediów społecznych (s. 34-35). Napisałem oczywiście także o tym, w jaki sposób decentralizacja i Steemit mogą zaradzić tym problemom.
Mój artykuł jest efektem długiego procesu, do którego zabrałem się z rozmachem. Robiłem zdjęcia w Steem Parku. Zrobiłem mini- wywiady z ciekawymi polskimi Steemianami. Studiowałem źródła. (Praktycznie każdy akapit był podparty linkami do poważnych opracowań). Końcową wersję konsultowałem z kilkoma mądrzejszymi ode mnie Steemianami.
W dziś opublikowanej wersji sporo z tego odpadło. Artykuł w ogólnopolskim tygodniku opinii to efekt pracy na propozycjami autora pod kątem zapotrzebowania na temat, miejsca na publikację i docelowego czytelnika. Chciałbym przy okazji podziękować pani Sekretarz Redakcji Przeglądu Joannie Wielgat za pomoc przy moim tekście.




Mam nadzieję, że w artykule udało mi się:

  • opisać bardzo trudną sytuację polskich blogerów i użytkowników mediów społecznych - nie w sposób abstrakcyjny, tylko cytując konkretne, identyfikowalne osoby
  • pokazać, czym Steemit różni się od zwykłego blogowiska, jeśli chodzi o kontrolę nad zawartością blogów i możliwość zarabiania w sieci
  • opowiedzieć o blokczejnie nie od strony technicznej, ale pod kątem idei decentralizacji
  • poprzeć moje bardziej kontrowersyjne opinie twierdzeniami specjalistów
  • wskazać kilka ciekawych postaci i akcji polskich Steemian
  • umieścić moje uwagi w kontekście ważnych procesów społecznych i kulturowych epoki informatycznej (globalna komunikacja, sztuczna inteligencja, mega-korporacje, kryzys demokracji)

Czy rzeczywiście mi się udało? Proszę o Wasze opinie.

W każdym razie chciałem bardzo serdecznie podziękować polskim Steemianom, którzy w taki czy inny sposób wzięli udział w budowaniu tego tekstu: @barbarosa, @fervi, @gtg, @hallmann, @lukmarcus i @noisy. (Przykro mi, że nie wszystko, o czym rozmawialiśmy i co przygotowaliśmy zmieściło się w ostatecznej redakcji).


Wydanie internetowe Tygodnika Przegląd jest wstępnie opisane tu.
Najnowszy numer w formie e-wydania można nabyć tu za 3.50 PLN.
Wersja papierowa kosztuje 5.80 PLN


Tag pl-artykuly dotyczy publikacji w Przeglądzie.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now