Fuksjowy Las - Sezon Smoothie Bowls Czas Start !!

Jak zapowiedziałam, sezon na Smoothie Bowls w moim Steemowym Kuchennym Laboratorium uważam za otwarty!!

Pierwszy raz na Smoothie Bowls natknęłam się ok 2 lata temu, kiedy założyłam konto na instagramie. Te przepiękne śniadaniowe kreacje od razu ujęły mnie za serce. Kolorowe, z fikuśnymi owocami, w niespotykanych aranżacjach, niby podobne a jednak inne.

Sama koncepcja Smoothie Bowl tez mi się spodobała. Smoothie Bowl to nic innego, jak miska wypełniona smoothie - a smoothies w każdej postaci bardzo lubię. Smoothies mogą być wszelkiego rodzaju, w zależności od upodobań i fantazji. Najczęściej spotykane to jednak te znane pod popularna nazwa „Nice Cream”, czyli tzw. wegańskich lodów.

Sekretnym składnikiem, który zwykłe smoothie zmienia w zdrowe lody są dojrzałe, zamrożone banany. Zmiksowane z dowolnym jogurtem/maślanką lub po prostu samymi owocami, stanowią luksusowy i legalny deser w formie śniadania, dozwolony chyba na każdej diecie 😉

Smoothie przygotowane w takiej postaci jest zdrowe, szybkie i łatwe w przygotowaniu oraz - uwaga ! przepyszne. Niesamowitą pracę wykonują tutaj banany, bo w jakiś sposób nadają smoothie prawdziwie „lodowego” smaku ! Jedynym minusem jest to, że jeśli chcemy aby smoothie było wyjątkowo smaczne(mam na myśli słodkie), łatwo przesadzić z cukrami prostymi, dodając znaczną ilość owoców, a nieraz i miód. Dlatego tak proste danie może okazać się bardzo kalorycznym. Choć z drugiej strony, niektóry uznają to za atut i czerpią z niego energię, która starcza (bez przekąsek) aż do obiadu, a niektórym aż do kolacji! 🙂

Ja osobiście takie śniadanie robię w ramach wyjątku, jako luksusowe rozpoczęcie weekendu. W większości bawię się smakami owocowymi, ale bywa ze dorzucam jakiś słodycz, który podkręca smak smoothie w nasz ulubiony 😇

W „Świecie Smoothie Bowls” nie ma ograniczeń dla kreatywności. Coraz częściej dominują kolory nienaturalne (niebieski, zielony, czarny, różowy), których źródło jest pochodzenia tzw. superfoods(najczęściej są to morskie algi). Z dodatków, często widuje się kwiaty, nietypowo poukładane czy powycinane kawałki owocow, różne tła i aranżacje reszty dodatków.

U mnie najczęściej są to kwiaty, liście, owoce lub rożnego rodzaju dodatki do ciast/muffinek. Gwoli wyjaśnienia - dekoracje są do zdjęcia, ich nie jemy 😛

Obserwując instagrama, można by w pewnym momencie dojść do wniosku, ze to wszystko wyglada tak samo, ze to wszystko już było. A jednak nie - każdy autor ma swój indywidualny styl, a w obrębie każdego stylu wciąż pojawiają się nowe trendy.

Idea Smoothie Bowls podoba mi się, bo pozwala na szybkie, zdrowe i smaczne śniadanie, a przy tym bardzo rozwija kreatywność i ich tworzenie sprawia mi dużo radości.

Moja ostatnia kreacja to Fuksjowy Las.

Nie wiem nawet jak nazywają się kwiatki, które użyłam do dekoracji, ale są przepiękne 💝

Baza do mojej Smoothie Bowl to standardowo mrożone banany, do tego mrożone maliny i dragon fruit powder (sproszkowany smoczy owoc) .

Jak Wam się podoba ?

Już wkrótce więcej ciekawych kreacji na blogu, wiec zaglądajcie 🙂

A my tymczasem odlatujemy na wymarzony urlop, tym razem do ojczyzny🇵🇱❤️

Miłego wieczoru !

MyKitchenLab

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now