Konfitura różana

Nie robię zbyt wielu rzeczy, które mogę położyć na chleb, a chyba powinienem. Dlatego też kupiłem sobie trochę różanych płatków i zabrałem się do roboty.

2018.03.07_konfitura_różana_01.jpg

English version/Wersja angielska

W zasadzie nie wiedziałem jak ją zrobić. Większość znaleziony przepisów zawierała pektyny, których chciałem uniknąć. Chciałem czterech składników: cukru, wody, soku cytrynowego, płatków róży.

W końcu znalazłem przepis na dżem różany autorstwa Polki z Australii który był strzałem w dziesiątkę, ale ja miałem suszone płatki. Na szczęście znalazłem bardzo przydatną radę:

you can use dried petals…. 1/3 c dried = 1 c fresh

Źródło

2018.03.07_konfitura_różana_04.jpg

Planowanie

Musisz namoczyć płatki przez chwilę (tak z godzinę). Ucieranie płatków też zabiera dużo czasu. Początkowo użyłem robota kuchennego z końcówką do ucierania, ale dałem cukier kryształ, który tak łatwo się nie rozdrobnił, więc poddałem się i użyłem blendera ręcznego. Jeśli lubisz robić takie rzeczy manualnie, będziesz potrzebować moździerza lub makutry.

składniki

  • 1 szklanka (15 g) suszonych płatków róży
  • 50 g gorącej wody
  • 250 g drobnego cukru cukierniczego (kryształ też będzie ok, ale dłużej zajmie jego roztarcie)
  • 1 łyżka soku z cytryny

2018.03.07_konfitura_różana_02.jpg

Przygotowanie

  1. Przebierz płatki. U mnie było dużo gałązek i liści. Nawet jeśli ilość płatków trochę spadnie, tak do 13 g - w dalszym ciągu będzie to dość
  2. Włóż płatki do miski i zalej gorącą wodą. Przykryj folią i pozostaw na minimum godzinę (można na dłużej)
  3. Dodaj cukier i sok z cytryny
  4. Ucieraj aż płatki rozbiją się do postaci cukrowej pasty. Jeśli jest zbyt sucho, dodaj trochę wody łyżeczką (łyżeczką, aby nie dodać zbyt wiele na raz)
  5. Jeśli całość zabiera zbyt długo możesz wykończyć blenderem

Otrzymałem bardzo aromatyczną, różową cukrową pastę. Jest bardzo smaczna.

2018.03.07_konfitura_różana_03.jpg

Przełożyłem ją do słoika. Moje dzieci ją uwielbiają, ponieważ przestałem im wyjadać ich dżem truskawkowy.

Dziękuję za przeczytanie i głosy. Obserwuj mnie, aby otrzymywać kolejne wpisy o chlebie i tematach podobnych.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center