Crumpets na wodzie drożdżowej

Szybki pomysł na śniadanie od piekarni King Arthur Flour właśnie stał się lepszy dzięki wodzie drożdżowej.

English version here/Po angielsku

Pomysł bazowy jest prościutki: weź stary zakwas, dodaj proszek do pieczenia, cukier i sól, następnie usmaż. Miałem dużo wody drożdżowej do odświeżenia, więc wymieszałem ją z mąką wieczorem, a na śniadanie miałem crumpets, jeden z rodzajów brytyjskiego (?) szybkiego pieczywa śniadaniowego.

Planowanie

Wieczorem zamieszaj mąkę z wodą drożdżową, a rano smaż. Wygodnie mieć krążki do smażenia jajka, ja użyłem blaszanych wykrawaczy do ciastek i szczypców, sprawdziły się nieźle. Czy wspomniałem, że będziesz potrzebować patelni?

Składniki

  • 125 g wody drożdżowej
  • 100 g mąki chlebowej
  • 1 łyżeczka (czyli 10 g) cukru
  • 1/4 łyżeczki (czyli 5 g) soli
  • 1/2 łyżeczki (czyli 5 g) sody oczyszczonej
  • trochę tłuszczu do natłuszczenia patelni i krążków. Ja użyłem masła

Przygotowanie

  1. Połącz wodę drożdżową z mąką chlebową wieczorem i pozostaw na noc (8 godzin). Zaczyn powinien się podnieść i być raczej delikatny
  2. Dodaj cukier, sól, sodę oczyszczoną i ubijaj do uzyskania napowietrzonego ciasta
  3. Nagrzej patelnię, natłuść ją lekko i także krążki do smażenia. Nałóż około 10 mm ciasta w środku krążka na patelni i smaż aż zaczną się otwierać dziury na górnej warstwie
  4. Zdejmij krążki i obróć crumpeta, aby zakończyć smażenie

Jadłem moje z masłem i dżemem, kilka z miodem. Były też pyszne bez dodatków. Niektóre były nieco zbyt grube, ponieważ nałożyłem za dużo ciasta do krążka.

Zabarwienie jest interesujące - kolor brązowy pochodzi wyłącznie z wody drożdżowej, ponieważ nie użyłem żadnych ciemnych mąk. Smak - no cóż, moja woda drożdżowa była nieco zbyt dojrzała i dodała nieco gorzkości w posmaku wypieku. Mi smakowało, żonie nie. Wszystkim nie dogodzi.

Dziękuję za odwiedziny i wsparcie mojej pracy. Obserwuj mnie, aby czytać najnowsze historie o chlebie i innych.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center