Steem na śniadanie🍴 czyli danie idealne ✅ - szybko ⏰, prosto 👍, lekko i na ciepło

eggs steem

Tekst powstał jako zabawa, żart, choć warunki konkursem dla prawdziwych smakoszy traktuje jak najbardziej poważnie.

Szukając dania idealnego


Jest wiele dań, które można nazwać idealnymi. W końcu każdy sam ma prawo wybrać swój ideał w kuchni. Dla mnie w swoich założeniu takie danie powinno charakteryzować się kilkoma cechami:

  • jest proste,
  • da się szybko przygotować,
  • jest ciepłe,
  • lekko strawne,
  • ma małą ilość składników,
  • każdy jest w stanie je przygotować.

Opierając się na powyższych założeniach postanowiłem wyeliminować wszystko co zbędne. I tak powstała minimalna lista produktów.

Składniki


Wszystko, co potrzebujesz:

  • 3 jajka - choć można wybrać dowolną ilość w zależności od preferencji,
  • odrobina masła,

Jeśli jednak zależy Ci na rozbudowaniu potrawy, to możesz dodać dowolną ilość przypraw czy innych składników. Ja lubię zjeść tak prosty posiłek, gdyż po nim mogę z przyjemnością zając się nawet zadaniami wymagającymi większego wysiłku np. trening sportowy ⚽.

Wybrałem jaja 🍚, gdyż jest to jedno z najstarszych pożywień ludzi, towarzyszą człowiekowi od początku, milionów lat. Są bogatym źródłem substancji odżywczych i do dziś są podstawą wielu potraw. Są spożywane na całym świecie, choć w Polsce najwięcej spożywa się jaj kurzych.

Dla zdrowia organizmu ja nie dodaję soli do potraw, gdyż w dzisiejszych czasach jest ona obecna w nadmiarze w wielu produktach, które kupujemy w klepach. Dodatkowo sól w większych ilościach zatrzymuje wodę w organizmie, co jest działaniem niepożądanym.

Przygotowanie


Rozgrzej masło na patelni, tak aby miało całkowicie płynną konsystencję. Gdy masło zacznie się pienić to dodaj jajka, cały czas je mieszając, aby się równomiernie ścinały. W momencie, kiedy uznasz, że otrzymałeś idealną konsystencję (bardziej płynne lub ścięte) przełóż na talerz układając w jakiś wzór np. ja do tego konkursu starałem się stworzyć coś, co przypomina symbol steem. 😋
Smacznego!!!

Posumowanie 🏁


Mam nadzieję, że spodobało Ci się moje podejście do konkursu, też stworzysz własne idealne danie i zagłosujesz na uczestników.

Miłej zabawy w kuchni i podczas degustacji 🥄🔪 🥂

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now