Pora szykować się na wojnę | BOTY na Steemit

obraz.png

Witajcie drodzy czytelni... znaczy Steemianie

Bo tak się chyba powinno zaczynać tutaj artykuły, wpisy, treści, aby było wszystko w pełni poprawnie i by cała społeczność czuła się szczęśliwa.

Na wstępie chciałbym dopisać tą/tę (nigdy tego nie rozróżniałem) słynną regułkę, że post nie ma na celu nikogo urazić i nie jest żadną wycieczką personalną a jedynie moim zdaniem na temat całej sytuacji. A pamiętajmy, że każdy ma prawo do własnej opinii. Czasem warto jest dopisać to "magiczne" zdanie, bo może wtedy nie zostanę okrzyknięty tym złym co się czepia.

Chociaż w sumie jakim złym. Może zasięg tego posta będzie tak znikomy, że nikt nawet nie będzie miał szansy, by się obrazić. Wtedy będzie trzeba zadać sobie kolejne pytanie. "Czy mój post jest aż tak słaby?" Może po prostu zabrakło trochę szczęścia. Może za mało udzielam się na chacie i za mało mnie jest wszędzie. Nie wiem, ale często zadaje sobie to pytanie.

Jak już większość wstępu mamy za sobą to zaznaczę jeszcze, że wykorzystana grafika pochodzi z tego miejsca i celowo jest w stylu rysunkowym, ponieważ do całego tematu podchodzę z dystansem. I jeszcze raz zaznaczę nie są to wycieczki personalne jeśli poczułeś się zaatakowany/urażony napisz o tym a ja nie będę miał problemu, by napisać "przepraszam" jeśli uznam to za słuszne.

Ale do rzeczy

Cały post ma przecież dotyczyć botów na #polish. To czemu w takim razie mówisz o tym wszystkim i zabierasz nam czas tym nic nieznaczącym wstępem?

Właśnie dlatego, że problem nie leży tylko w botach.

Steemit to nie jest kraina mlekiem i miodem płynąca. Tu są tylko i aż ludzie. Ludzie się zgadzają, nie zgadzają, kłócą, godzą, mają rację i jej nie mają. Nigdy nie będzie takiej sytuacji, że każdy będzie się zgadzał ze sobą.

Powiedzmy to sobie szczerze Steemit to nie klepanie się po plecach, by kogoś pochwalić.
Wiadomo, że pewni jedni się lubią bardziej, inni mniej.

Temat botów na polskiej społeczności wzbudził ostatnio sporo komentarzy i dyskusji.

Teraz wypisze kilka osób czynnie zaangażowanych w ten temat. Może dzięki temu "sprowadzę" ich na ten post i uda mi się wzbudzić większy odzew ze strony ludzi.

@mmmmkkkk311 | @fervi | @santarius | @omyhniou | @rafalski | @jakipatryk | @herbacianymag | @santarius | @strefanetu

Jeśli nie jesteś wymieniony to nie znaczy, że nie liczę się z twoim zdaniem.

Mówiłem do rzeczy... Boty

Są wszędzie. Wiele osób z nich korzysta. Czy jest to słuszne... nie oceniam. Czy jest to moralne... na to sami sobie odpowiedzcie.

Ja chce tylko powiedzieć jedno. Jeśli potraficie sobie to przeliczyć, to wiecie, że używanie bid botów wam się co najwyżej zwróci. Nigdy na tym nie zarobicie. Ale czy o to wam chodzi...

Nie chce wypowiadać się za wszystkich. Wypowiem się jako twórca, osoba zaangażowana w tag pl-gry, pasjonat marketingu i po prostu człowiek, który ma prawo do swojego zdania. Zaczniemy od przykładu z mojego kanału.

21.05.2018
mój film Youtuberzy przenoszą się na Steemit | D.Tube dostał upvote od DTube. Ok, ale co z tego... Zarobił trochę kasy... a nie bo całość zarobku z góry ustawiłem na SP. Ale nie o to chodzi. Ten materiał pozwolił mi na coś innego. Coś dużo bardziej wartościowego. Trafić na "trending" i wzbudzić dyskusję. Na filmie w komentarzach udzielił się @carrioner, @tech-brave, @cebula. Niby nic użytkownicy zwykli tacy jak inni. Niby tak, ale czy innym moim materiałem miałbym szansę do nich trafić... nie wiem. Może kwestią był dość popularny temat. Może chodziło o super jakość materiału? Nie wiem. Ale cieszę się.

Czy dzięki temu pod każdym moim postem ci użytkownicy się udzielają... nie. Ale takie strzały dają bardzo dużo motywacji i pokazują, że da się. Zdaję sobie sprawę z tego, że upvote od dtube była za... po prostu był. Udało się.

Chociaż jak mówi Pan Jacek Walkiewicz:

Człowiekowi się nic w życiu nie udaję. Nic nie jest dziełem przypadku.
Pasja rodzi profesjonalizm
Profesjonalizm rodzi jakość
A jakość to luksus w dzisiejszych czasach.

Ja jednak wiem, że D.Tube rozdaje/rozdawał swoje głosy... nie bójmy się tego użyć często przypadkowo.

Czy można zatem powiedzieć, że to bot przyznał mi ten zarobek... no chyba tak.

I teraz dochodzimy do głównego aspektu całej tej kłótni. Ja za to nie zapłaciłem.

Czy wstyd mi, że bot zagłosował na mój film... nie. Jestem zdania, że moje materiały są dobrej jakości i jestem z nich ogólnie zadowolony. Jeśli od tego by zależało, to chętnie zrzekłbym się zarobków z materiałów w zamian za możliwość takiej promocji, jaka mnie spotkała.

To teraz o tym złym @mmmmkkkk311

Jest to osoba o dużej sile głosu na Steemit. Stworzył on bota, który ma działać następująco.

  • wysyłasz pewną sumę SBD
  • wklejasz w memo link do wpisu
  • dostajesz upvote o sile domyślnie x3

System prosty. Nie bójmy się powiedzieć wprost jakie korzyści ma z tego @mmmmkkkk311. Za SBD, które można potem wymienić na prawdziwy PINIĄDZ oddaje na kogoś głos, czyli wykorzystuje swoją darmową część puli, jaką się dostaje.
Czy mnie jako rodowitego polaka trochę pieczę to w części poniżej lędźwi? Chyba nie.

I właściwie o to jest cała afera. Naprawdę...

Teraz ludzie dywagują czy to jest moralne i czy tak powinno być.

Jakie alternatywy ma twórca?

Zostać "zauważonym" przez "kuratora". Przez tego mitycznego kuratora. Powiedzmy sobie szczerze, jeśli nie piszecie na temat ogólnie uznawany za ambitny lub nie macie odrobiny szczęścia, lub pleców to może być ciężko. Czemu nie może być tak, że jeśli twórca uzna swój materiał za dobry i wartościowy to sam go w jakiś sposób będzie promował.

Czy wstydliwym powinno być to, że sami chcemy na różne możliwe sposoby się pokazać?

Nawet @noisy powiedział, że w ramach projektu Wise najchętniej dałby każdemu raz oddelegować głos, by użyć go na promocję swojego posta.

Zastanówmy się czemu w propozycjach do Wise nie było żadnego zgłoszenia samego siebie. Czy nikt sam siebie nie uważa za eksperta... czy po prostu to jest "szwajcaria".

Obecnie jest garstka użytkowników, którzy mają sporą siłę głosu. Każdy chce, aby jego treści były przez te osoby czytane i najlepiej upvotowane, ale tak nie zawsze się da.

Możesz publikować na serwisach video i liczyć na to, ze dostaniesz od nich głos.

Możesz korzystać z botów by podbijały twój "zarobek" ale i twoją widoczność.

Masz szansę wtedy trafić do "trending" i dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Czy jest to sprawiedliwe...nigdy nic nie jest w pełni sprawiedliwe. Świat nie jest czarno biały.

Ale powiedzmy sobie szczerze jakie treści są obecnie w tej legendarnej zakładce?
@foodini, ator, jakaś drama, inny losowy ciekawy materiał, coś o steemit, i ludzie, którzy dostaną głos od D.Tube i DLive. Czy naprawdę taką różnicę zrobi wam ktoś, kto będzie chciał się raz pokazać...

Oczywiście nie mówię o tych, którzy będą każdy swój materiał podbijać, bo to jest inna bajka.
Dlaczego, jeśli widzę jakiś fajny materiał na pl-gry to nie mogę wpłacić na takiego bota 1SBD i podbić tej osobie jego post.

Czy to nie jest sytuacja win-win?

Dlaczego taka osoba ma z tego powodu ponosić jakiekolwiek konsekwencje i być wykreślana z jakiś list. Zrozumcie, że jest to narzędzie. A to jak ktoś je będzie wykorzystywał to już druga sprawa.

Ja rozumiem, że można kogoś nie lubić, ale działania typu ty mi tak to ja ci tak są lekko mówiąc śmieszne.

Ja nie jestem po żadnej ze stron po prostu opisuje swoje wrażenia, bo cała ta sytuacja mnie bardzo niepokoi.

Trochę zdania innych

@strefanetu
Każdy powinien się cieszyć skoro, jest coś robione dla Polskiej społeczności skoro i tak jest najgorzej upvotowana. Każdy ma prawo wyboru, co dla niego jest dobre i jak to wykorzystuje. Jeżeli nie będzie wspólnego porozumienia to #polish nigdy nie będzie wysokiej aktywności. W tej chwili wygląda to tak, że jeżeli przyłączy się do jednej grupy ,to się ma przerąbane od drugich a, jak u drugich to przerąbane u pierwszych.
Faktem jest, że jedni będą to nadużywać, a drudzy będą pomagać dalej i budować społeczność i ją kształcić po względem doświadczeń. Bardzo dobrym przykładem jest na przykład @katayah, do swoich konkurów musi dokładać, żeby coś dać społeczności i za którą stawałem w obronie, że niby nadużywa system.


@herbacianymag
Nie rozumiem dzielenia społeczności, ale jeśli diosbot ma być z założenia dla twórców niekorzystających z botów, to dziwne żeby nagle zmieniać zasady. Czy bot z takimi zasadami jest potrzebny niech ludzie głosują delegacjami.
Moim zdaniem bot polskiej społeczności powinien głosować na treści a nie na postępowanie według określonego schematu. Bo to treści są wyznacznikiem jakości polskiego steem, a nie to czy ktoś korzysta z bidbotów czy nie.


@zygibo
Co do właścicieli wszelkich botów i ich wzbogacania się - jeżeli ktoś zainwestował w SBD prawdziwą kasę aby nam wszystkim dać realną wartość kryptowaluty, musi mieć możliwość zwrotu z inwestycji. Jeżeli będziemy ograniczać takie osoby, sami szybko pozbawimy się części wartości i zysku!


@wolontariusz
Na pl-sztuka stali rezydenci piszą naprawdę bardzo wartościowe i oryginalne teksty, to mój ulubiony tag do lektury. Bardzo się cieszę, że dostaną szansę na dobre upvoty.


@noisy
Nie da się rozpoznać czy głos został oddany przez bota czy człowieka. Twój głos oddany za pomocą Steemit jest z technicznego punktu widzenia identyczny do tego, który zostanie oddany z jakiegoś skryptu.


Zdaje sobie sprawę z tego, że zagorzali zwolennicy jak i krytycy całej tej sytuacji mogą mnie wypunktować i powiedzieć, że nie mam racji. Ale wiecie co... ja wyrażam tylko własną opinię

PS. Jeśli tekst się nie przyjmie i nie zdobędę dzięki niemu odpowiedniego fejmu to zwale to na to, że jest w nim za mało obrazków 😃

I pamiętajcie

no offence do nikogo


podpis.jpg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now