Jak zacząć przygodę z wykrywaczem metalu (Porady)!

Witam, jest to poradnik dla osób które decydują się na zakup wykrywacza metalu. Zapraszam!

1 Wyprowadzić się lub pomęczyć się z papierami

  • W Polsce pasja jaką jest odnajdywanie reliktów przeszłości jest zakazana (Grozi utratą wolności do lat 2). Jedynym sposobem na "legalne poszukiwania" jest załatwienie sobie POZWOLENIA NA POSZUKIWANIA UKRYTYCH
    I PORZUCONYCH ZABYTKÓW DO KONSERWATORA ZABYTKÓW oraz POZWOLENIA WŁAŚCICIELA GRUNTU. Jest z tym naprawdę dużo roboty i pozwolenie w wydawane jest tylko na pewien obszar. Legalnie można szukać tylko na plażach i w jeziorach (pierścionków monet ETC.). Zawsze można poszukiwać skarbów nielegalnie ale to się wiąże z naprawdę wielkim ryzykiem.

Art. 109c. Kto bez pozwolenia albo wbrew warunkom pozwolenia poszukuje ukrytych lub porzuconych zabytków, w tym przy użyciu wszelkiego rodzaju urządzeń elektronicznych i technicznych oraz sprzętu do nurkowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Art. 3. o o ochr. zabyt.
zabytek - nieruchomość lub rzecz ruchomą, ich części lub zespoły, będące dziełem człowieka lub związane z jego działalnością i stanowiące świadectwo minionej epoki bądź zdarzenia, których zachowanie leży w interesie społecznym ze względu na posiadaną wartość historyczną, artystyczną lub naukową.

2 Zakupić sprzęt

  • A teraz najbardziej podstawowe pytanie: JAKI WYKRYWACZ NA POCZĄTEK?
    -Świetnym wykrywaczem na start będzie "kanarek" czyli garrett ace 150, 200i, 250 itd. Sam używałem garrett ace 250 i byłem bardzo z niego zadowolony.
  • A jeśli chcę kupić od razu naprawdę dobry wykrywacz ?
    -Polecam garrett AT PRO którego sam używałem. AT PRO umożliwia pracę zarówno na lądzie jak i pod wodą. Pozwala on rozpoznać rodzaj metalu i głębokość namierzonego znaleziska bez spoglądania na wyświetlacz.
  • Czego używam obecnie?
    -White's Spectra v3I
  • Co muszę zakupić poza wykrywaczem
    -Saperkę
  • Co mogę zakupić poza wykrywaczem.
    -Plecak (mam)
    -Kamuflaż (ubrania i wykrywacz) (mam)
    -słuchawki (mam)
    -Propointer (mam) (jest to taki "miniwykrywacz" który pomaga w znalezieniu małego obiektu w wykopanej ziemi
    -Sito (do poszukiwań w wodzie) (mam)

3 Jak szukać żeby znaleźć ?

  • Poszukać dawnych szlaków handlowych lub miejsc takich jak np. tawerny czy strzelnice.
  • Przestudiować mapy wojskowe.
  • Polecam aplikację "geoportal" na której znajdziemy wgłębienia terenowe (dzięki niej znajdziemy okopy itd.).

Powodzenia w poszukiwaniach ! Uwaga na "Urwiłapki" !

Detektorystyka jest pasją wielu osób, wielu z nas chciałby pomóc w lepszym poznaniu historii naszego kraju lecz niestety ciężko jest to robić legalnie.

Pamiętaj o zostawieniu upvote! Mam nadzieję że artykuł okazał się pomocny oraz życzę miłego dnia.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now