Za dnia różowe okulary, zaś nocą...

Pędząc na piątym biegu przez 2022 rok udało mi się uwiecznić kilka obrazów, by móc łatwiej wrócić do momentów i podumać jak wiele emocji dostarczał każdy dzień.
Po przeprowadzce do Krakowa rozpocząłem pracę w firmie zajmującej się automatyką domową i z wielkimi płomieniami w oczach patrzyłem na rozwiązania technologiczne, które proponują ludziom w całej Euroazji 🔥

_DSC4709.jpg
2022 sierpień - Kraków - Teatr Bagatela

Wtedy nie przypuszczałem nawet, że ta nasza gorąca współpraca zakończy się już za parę miesięcy... Rozpocząłem pracę jako tester automatyzujący i miałem sporo nauki do nadrobienia z automatyki. Każdy dzień różnił się od poprzedniego. Nowe mieszkanie, nowe technologie, nowe wyzwania projektowe, nowi ludzie, nowe możliwości! Wszystko NOWE i takie elektryczne ⚡️

_DSC5246.jpg
2022 sierpień - Kraków - Stare Miasto

Z dobrym rezultatem, przechodziłem przez każdy dzień. Całkiem dobrze odnalazłem się w nowej rzeczywistości. Co by nie mówić lubię mieć wypełniony grafik. Kurs praca-dom, czasem szkolenia wyjazdowe, czasem wyjazdy do Ikei, żeby uzupełnić braki w mieszkaniu świetnie wpływały na moje samopoczucie. Kiedy kładę się zmęczony do łóżka, dzień zaliczam do udanych 👍

_DSC3256_dark.jpg
2022 marzec - Łódź - ul. Piotrkowska

Praca w Krakowie pozwoliła mi odświeżyć znajomości w Łodzi! Wyjeżdżając na szkolenie, odwiedziłem Patryka, dobrego kolegę z czasów, gdy mieszkałem jeszcze w Warszawie - jego kunszt artystyczny podziwiam i chętnie zwracam się do niego z prośbą o projekt wizytówki, porady graficzne, albo gdy chcę pochwalić się nowym odkryciem w malarstwie 🎨

_DSC4849.jpg
2022 sierpień - Kraków - Estakada Tramwajowa

Ze wschodu kroczyło ku nam widmo zmian i 24-tego lutego wszyscy zamarliśmy na 3 dni - tyle dzieliło Polskę od śmiertelnego zagrożenia, kolejnej walki o suwerenność. Może dziś wydaje się to nadmuchaną teorią, ale tamtego dnia każdy kraj dawał Ukrainie 3 dni żywota, Rosji niechybny Blitzkrieg, natomiast Polska stała 2 może 3 w kolejce do podzielenia podobnego.
Między 24-27 lutego rozmowy w kuchni były tylko o jednym, a chaos informacyjny tylko pogarszał sprawę. Nigdy nie zapomnę jak chciałem przeznaczyć wszystkie oszczędności na stacje radiową, bank energii i suchy prowiant. Na szczęście nie zdecydowałem się na taki ruch 😌

_DSC5537.jpg
2022 wrzesień - Kraków - "Rembrandt na Wawelu"

Gdy cały świat patrzył jak kolos okłada mniejszego przez 3 dni, a ten dalej stoi, świat nagle się ocknął i zamiast tylko patrzeć na obraz wojny, ruszył z pomocą Ukraińcom. A ja dostałem propozycję, by reprezentować firmę i prowadzić szkolenia z automatyki budynkowej! W takim momencie, gdy targały mną wyobrażenia życia w okopach, postanowiłem skorzystać z okazji i podjąć kolejne wyzwanie. Porzuciłem swoje dotychczasowe obowiązki i mocno wziąłem się za naukę prezentacji szkoleniowej (czas trwania prezentacji ~6h). Po około 3 tygodniach poprowadziłem swoje pierwsze pół szkolenia. Było całkiem dobrze, kursanci byli wyrozumiali, a ja leciałem z pamięci 👨‍🏫

_DSC6897.jpg
2022 Grudzień - Kraków - w pobliżu Błoni

W szkoleniach uczestniczyło maksymalnie 12 osób, nigdy nie poprowadziłem sam całego szkolenia, nie poczułem też żadnej radości z prowadzenia ich. Zawsze towarzyszył mi optymizm, że taki rodzaj pracy może mnie porwie i wciągnie. Pod koniec 3-go miesiąca pracy jako szkoleniowiec czułem, że moje dotychczas wypracowane umiejętności programistyczno-testerskie mogą na długo zostać odłożone i nie ruszane. Częściowo stracę 7 lat mojego życia (w zawodzie testera) i dotknie mnie regres zawodowy.
Zastanowiłem się, czy na pewno chcę poinformować swojego managera, że nie przedłużam umowy po okresie próbnym. Dokładnie przeanalizowałem swoją decyzję i zakończyłem współpracę z tamtym pracodawcą, świetnymi ludźmi i bardzo ciekawym produktem 🙋‍♂

_DSC3598.jpg
2022 lipiec - Kraków - Eszeweria

Cała historia dobrze się dla mnie skończyła. Dziś zdalnie rozwijam testy automatyczne dla firmy z Bielska-Białej, robię zdjęcia na Czwartkowych Wieczorach Dyskusyjnych w @krolestwo, często odwiedzam dom rodzinny w Bieszczadach i czuję, że to była dobra decyzja.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center