Skok v Sočo (Velika Korita) / 31.3.2019 / 6 stopinj


Soča mi je všeč v vseh letnih časih. Ko sem se peljal mimo Velikih Korit, sem se odločil, da tudi skočim vanjo. Kljub temu, da ima Soča v teh dneh okoli 6 stopinj - vendar ni nikjer nobenega turista. No, par jih je bilo, ki so fotografirali naravo in začudeno gledali, ko sem se začel preoblačiti.

Ja, takšna Soča je čudovita. Vendar je Slovenija postala turistična dežela, ki privablja turiste iz celega sveta. To, da nimam urejene infrastrukture je povsem nepomembno. Pomembno je, da pridejo turisti k nam in da jih je vsak dan več. Ali kaj zapravijo pri nas? Nepomembno? Važno je, da imamo turiste in da jim "prodajajo" 5 zvezdična doživetja.

Lansko leto sem že pisal o svojem pogledu na Sočo in množičen turizem, ki se dogaja čez poletje v tem delu Slovenije. Še enkrat ga ponavljam, ker se mi zdi pomembno, da začnemo tretirati naravna bogastva kot nekaj, kar želimo, da ohranimo tudi za zanamce. Da ni dovolj zgolj to, da sedaj to čim bolj izkoristimo in uničimo ... In verjetno bom še kdaj ponovil ta del mojega razmišljanja..

Nisem proti turizmu. Nisem proti ljudem, ki želijo videti našo čudovito deželico. Kot tudi nisem proti vsem, ki poskušajo čez poletje zaslužiti denar s turizmom. Ravno obratno. Super je vse to, vendar najprej je potrebna infrastruktura. Potem je potrebna dobra strategija (ja, ko jaz slišim to besedo, mi pade tema na oči), kjer bo točno jasno kaj in kam želimo. Mislim, da je sedaj vse na horuk. In da nihče ne razmišlja na posledice, ki bodo prišle na dan čez leta.

Naslednji stavek se bo slišal malce pretiran in marsikoga bo presenetil. Sam bi zaračunaval vstop z vozili v Triglavski narodni park. Sam bi zaračunal vožnjo vozil čez Vršič. In ta denar bi šel za razvoj – ne turizma, ampak za razvoj infrastrukture, predvsem pa za osveščanje ljudi, ki prihajajo v te kraje.

Za vožnjo čez Vršič z avtom bi računal 10 evrov. Za vstop v TNP pa bi zaračunal 30 evrov – za ves čas trajanja obiska. Pač enkratni strošek vstopa, tako kot so storili v Logarski dolini, kjer je potrebno za vstop z avtom plačati 7 evrov. Se to pozna pri številu turistov? Vsaj, da bi opazil na prvi pogled ne. In verjetno bi bilo enako tudi v dolini Soče. Domačini bi imeli letno “prepustnico” in volk bi bil sit in koza cela. Vendar to gre zgolj za pobiranje denarja – kam bi šel ta denar in kaj bi se delalo z njim pa je posebno poglavje. Vendar bi se denar vračal nazaj v naravo in omogočal, da jo zaščitimo.

Nazaj k reki Soči, ki je tako čudovita reka, pa vendar, ko je v Velikih koritih večja gužva, kot pa je v Baški na Krku, potem veš, da je nekaj zelo narobe pri vsem tem. Samo en banalen primer. Večina ljudi, ki se sonči ob Soči je namazana s kremo za sončenje. In ko skočijo v vodo, postane njihova krema del Soče. Je Soča pripravljena na to?

Kaj pa vse manj vode v strugi Soče? Če je bila Soča pred par leti res močna reka, me je letos presenetila njena plitkost na vseh tistih delih, ki so mi bili od nekdaj všeč in so bili dokaj osamljeni? Ja, klimatske spremembe se dogajajo in posledično bo nekoč tudi Soča tako nizka, da ne bo več zanimiva za turiste – bodo takrat turisti še prihajali v te kraje?



Posted from my blog with SteemPress : https://www.had.si/blog/2019/03/31/skok-v-soco-velika-korita-31-3-2019-6-stopinj/

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now