Marantz MPM 1000 condensator microfoon testen.

Dat had ik al een tijdje op mijn verlanglijstje. In plaats van een andere dynamische microfoon aan te schaffen nu eens eens condensator versie. Gewend aan mijn oude vertrouwde Sennheiser MD421 uit de jaren 60 van de vorige eeuw, was ik bijzonder benieuwd. Inmiddels had ik al een andere kleine mixer van Behringer via BAX Music en nu dan ook maar eens wagen aan een condensator microfoon. Zelfde zaak, mooi online luisteren naar de diverse microfoons. En bij de Marantz was ik eigenlijk al meteen verkocht. Een enorme WOW! factor, wat een bereik van laag tot hoog en buitengewoon gevoelig. Geen ruis...!?

BAM, ik was verkocht en zo verkocht BAX mij een Marantz MPM 1000. Blij als een kind op pakjesavond als het pakketje er is. Kon mij bedapperen, gewacht tot dochterlief thuis. Muziek haar grote liefde, zingt als dat het een lust voor het leven is. En terwijl ik net boven kom, in de Homebrew Studio Oldambt zie ik dat mijn Marantz verdwenen is... Zij heeft mijn vorige Behringer en nu dus ook de Marantz. Maar dat mag. Mijn gitaar is ergens in haar studio zo ook de keyboard. Die zij dan werkelijk gebruikt. Maar ik denk dat BAX Music nog een bestelling mag verwachten. Dan ook maar meteen zo'n bureau-arm erbij.

In het begin even balen, zelfde instellingen als voor de Sennheiser, maar de Marantz is veel gevoeliger. En wat proberen met instellingen kan ik dan eindelijk eens wat proefopnamen maken. Mijn dochter kwam tussen bedrijven door nog even bij mij aan: "Pap, hij is stuk, ruist verschrikkelijk!" Ja, het is even wennen na de ruisarme Marantz om weer met de dynamische ruis microfoon te werken. Nee, ik houd mijn Sennheiser absoluut. Minder omgevingsgeluid gevoelig. Bereik ook minder, maar voor live zang weer meer geschikt. Maar de Marantz is voor studio opnamen subliem. Ook voor spraakopnames prima geschikt. Dochterlief zal het met haar Ukulele vast ook wel willen testen.

Goed, wilde wekelijks posten. Maar dat is nu dus een keer per maand geworden. Rest me nog de koppeling naar mijn Mobypicture pagina te geven. De test was met een nummer van Jon Bon Jovi. Orkestband van Tency Music/ KIS, en de titel is 'Someday I'll be saturdaynight'. De volgende test aanvraag is al binnen voor het nummer 'Geboren um zu leben' van Unheilig. Binnenkort in dit theater... Oh ja op mijn Mobypicture pagina staat ook een nummer gezongen door dochterlief...

http://i.mobypicture.com/user/niwrah1967/view/20049445


De Marantz MPM 1000

foto cc-by-sa @niwrah

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center