Ja maar Zweden

Geen mondkapjes aldaar

Er is een andere, alom bekritiseerde, benadering.

Wat percentages vooraf

Landen waarvan gesteld wordt dat het aantal 'BESMETTINGEN!!!' gigantisch toenemen hebben grotendeels het dragen van mondkapjes verplicht. Dit wordt geconcludeerd aan de hand van een gigantische hoeveelheid toegenomen PCR testen. Een test methode waar vast van staat dat deze enkel virus materiaal (delen van RNA) kan vinden. Er kan niet aangetoont worden met een PCR test of er sprake is van een actief, dus besmettelijk, virus, noch of er sprake is van een infectie. En het kan ook niet aantonen in welke mate er sprake is van een infectie.

Bovendien is de gebruikte cyclus waarde van belang. Indien deze hoger dan 24 is neemt de onbetrouwbaarheid van een PCR test gigantisch toe. Er is geen standaard benadering waar alle test laboratoria zich eenduidig aan houden. Maar er wordt wel met de uitslagen in de hand her en der geschreeuwd dat er verschrikkelijk veel 'BESMETTINGEN!!!' zijn. En Zweden lijkt in een verdomhoekje gezet te zijn. De naam die men niet noemt, Zweden als het pijnlijke bewijs dat de rest het wel eens fout kan hebben.

Overal draait ondertussen de paniek fabriek op volle toeren. En haalt de media in Nederland zelfs een foute wetenschapper op TV, Fauci (Daar is een aparte publicatie aan te wijden), om de mondkapjes stemming een bepaalde richting op duwen. Ja, luister vooral naar die man uit Amerika, u weet wel, waar de heer Trump niet mee overweg kan. En vanwege de anti-Trump stemming in Nederland zal Herr Doktor Fauci wel te vertrouwen zijn, toch? Dus legt men massaal het oor te luisteren bij de meest bizarre drogredernatie ooit: "Baat het niet, dan schaadt het niet..." Dus wel even sociaal doen he, mondkappie op, ook waar nauwelijks sprake is van 'BESMETTINGEN!!!', anders ben je een Grapperhaus, of een Sirtaki dansende Max en Lex... En wie wil er nou een ASO zijn, ja sorry dat ik het zo direct neerzet hoor.

Maar, hoe zit het nou met het einde der tijden virus?

Sterfte in verhouding tot aantal inwoners van een land

  • Spanje 0,068%
    Lockdown en mondkapjes.

  • Verenigd Koninkrijk 0,063%
    Strengere maatregelen!

  • Italië 0,06%
    Lockdown en mondkapjes.

  • Nederland 0,057%
    Strengere maatregelen, dringend advies mondkapjes.

Ow dus...

"Baat het niet, schaadt het niet.", werkelijk ongelooflijk, wat een domme drogredenering. Aan alle kanten, boven, onder en opzij kunnen er enormeluchtstromingen, gevuld met miljoenen virussen en bacteriën, in en uit, bij zo'n niet-medisch-mondneuskapje.

En ook de mazen van niet-medisch-mondneuskapjes zijn zo groot dat virussen er met miljoenen tegelijk door kunnen. Micro en nanoschaal druppeltjes geladen met virussen knappen, spatten er op stuk. Miljoenen virussen schieten in en uit. Ook bij het hoesten en niezen, dan helemaal door de druk. Alles laat los.

Bacteriën, schadelijke versies, kunnen er in blijven hangen, over de hele afmeting van het lapje. Adem vocht en warmte zorgen voor ideale kweekvijver, adem in adem uit. Het ene moment zitten ze nog vast, het volgende moment schieten ze los van de virus en bacterie vanger.

Schijnveiligheid die uiteindelijk juist gevaarlijk is, voor de drager zelf en voor anderen.

Werkt het? Voor virussen van 100 nanometer doorsnede, die zich met miljoenen in iedere kubieke meter lucht bevinden, op begane grond niveau?

Verstand gebruiken in plaats naar angst en paniek predikanten luisteren, lijkt mij veel gezonder. En ik ben het op veel punten oneens met de heer Rutte, maar met betrekking tot het nauwelijks invloed hebben van niet-medisch-mondneuskapjes heeft hij mijn steun.

En voor mensen die poep praten als "Baat het niet...", Heb ik een tip, steek een flinke buttplug in de mond, hoeven we in ieder geval die domme drogredenering niet meer aan te horen.

Wie ziek is draagt het

Voor mij zijn mensen die een niet-medisch-mondneuskapje dragen mogelijk ziek. Dus houd ik als reflex afstand van ze. Karretje schoonmaken doe ik niet aan. Thuis was ik mijn handen na plassen, poepen en boodschappen doen met zeep. Maar ook weer met mate. Zeep lost het ACE2 eiwit omhulsel van het COVID-19 virus effectief op.

In de winkel is het onmogelijk alles met Biotex proteïne vrij te maken. De buitenkant van het virus bestaat uit eiwit, daar werkt zeep het beste tegen. Dus veel van die pompjes zijn hooguit anti-bacterieel. En halen zo ook nog eens de pro-biotica van de handen. De huid zal ook nog eens uitdrogen van al dat wassen. Ook weer te idioot voor woorden, de angst het schiet door in waanzin.

Van nature houd ik afstand tot onbekenden, dat deed ik al, dat blijf ik doen. Virus of geen virus.

Virussen en bacteriën zitten met miljoenen in iedere kubieke meter lucht, op begane grond niveau. In de herfst is de hoeveelheid virussen hoger. Dus kunnen mensen eerder geïnfecteerd en ziek worden.

Kortom, iemand wordt ziek, of niet. Daar kan de mensheid weinig tegen doen.

Wat we wel kunnen doen is de meest kwetsbare medemensen helpen. De zieken verzorgen en geneesmiddelen vinden.

... Ja, okee, maar, Zweden is toch nog veel erger ... !?

Zweden 0,056%
Wat deden zij ook al weer allemaal fout?

🤔

Bron Zweden:
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Gek van angst

Angst is een slechte raadgever, dat geldt ook nu. En het haalt de meest duistere kant naar boven in sommige medemensen. Of het mondkappie nou wel werkt of niet, het doet er uiteindelijk weinig toe. Blind gaat een grote groep er in mee. Ook in gebieden waar er nauwelijks tot geen sprake is van ziekenhuis opnames moet en zal de slechte raad opgevolgd worden. De (a)sociale druk neemt toe op de weigeraars. Steekhoudende argumenten tegen het dragen van zo'n niet-medisch-mondneuskapje doen er al niet meer toe.

"Hoe zit het met de landen waar al geruime tijd een mondkapje plicht is?", vraagt een media dame. "Geen idee.", antwoord weer een of andere expert die uit de toverhoed tevoorschijn is gehaald. "Zijn er dan geen onderzoeken gedaan in die landen?", de dame vraagt dapper door. Naadje van de kous, zou ik ook willen weten. "Dat doet er niet toe...", zegt de zoveelste expert, alsof Herr Doktor Fauci er zelf zit. Met vage beweringen als dat er verschillende onderzoeken zijn die wel het nut aantonen. Net zoveel als die het tegenovergestelde stellen. Maar goed, als Fauci het zegt...

Laat ik het maar houden op een win-win situatie. Her in der zag ik een behoorlijk aantal mensen met mondkappie op. Sommige huisvlijt, andere buiten tijdelijk onder de kin gedragen, mooie kleurige niet over de neus. Zelf weiger ik aan die enge drogredenering van "_Baat het niet, dan schaadt het niet." mee te doen. En ik ervaar wel degelijk de vijandigheid die er her en der heerst richting de niet-dragers. Het blijft evenwel een advies en dringend of niet, iedereen heeft daarin een keuze vrijheid. En die van mij is gebasseerd op uitgebreidt onderzoek. Niet op de uitspraken van een of andere foute Amerikaanse wetenschapper. En zolang het gaat, zal ik weigeren mij te laten dwingen om iets te doen waarvan ik weet dat het onzin is. Alleen maar omdat een grote groep dat wil, uit angst?

Dat doet mij denken aan hele foute gebeurtenissen uit de geschiedenis. Die aantoonden dat juist een bange massa zich heel fout kan gedragen. Ondertussen houd ik ver afstand van de mensen met een kappie voor. Want voor mij zijn ze hoe dan ook besmet en geïnfecteerd. En zij houden afstand van mij, waarschijnlijk bang dat ik tegen hen aan pies. Ergens win-win dus, want zo houden we in ieder geval ruim afstand van elkaar, dat dan weer wel...

Denk na, denk zelf!


Maar hoe doet Zweden het nu echt?
zweden.png
Bron: https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa/page/page_0/

PS Dit gaat niet over FFP type maskers, en beter, die hebben een bepaalde strict gestandaardiseerde kwaliteit. Waarbij in ziekenhuizen, met name op Intensieve Zorg, minimaal FFP2 gedragen wordt in contact met patiënten die een besmettelijke infectie ziekte hebben. Die maskers kunnen ook slechts een korte tijd gedragen worden. Dit in tegenstelling tot chirurgische mondmaskers, maar die bieden weer geen virus bescherming, hooguit bacterieel. En daar komen niet-medische-mondneuskapjes het dichtst bij in de buurt.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center