Meet my friend - Aluminium Bronze / Poznaj mojego przyjaciela - Brąz Aluminiowy! [ENG/PL]

nakr.png
[ENG]
Hello friends! In this post I want to show you my friend, which is an aluminium bronze (CW305G) :)
I wrote before, I'm a student of Automatics and Robotics... I want to be an engineer, so I must create a machine to get the title. My project calls "Create and build a CNC milling machine". Sounds impossible? For me impossible things are not exist! A lot of parts are very expensive, so I decided, I will MAKE some parts by myself!
OK, today we will focus on the screw nut. In the web I found only nuts made from BRASS. Brass is more weak than aluminium bronze, so I must create my own nuts :) I choosen size Tr16/T16 (trapezoidal 16mm witch pitch 4mm).
banner.png
[POL]
Cześć przyjaciele! W tym poście chcę wam pokazać mojego przyjaciela, którym jest brąz aluminiowy (CW305G) :)
Napisałem wcześniej, że jestem studentem Automatyki i Robotyki ... Chcę zostać inżynierem, więc muszę stworzyć maszynę, aby uzyskać tytuł. Mój projekt nazywa się "Stwórz i zbuduj frezarkę CNC". Brzmi niemożliwie? Dla mnie niemożliwe rzeczy nie istnieją! Wiele części jest bardzo drogich, więc zdecydowałem, że sam wykonam niektóre z nich!
OK, dzisiaj skupimy się na nakrętce. W sieci znalazłem tylko orzechy wykonane z MOSIĄDZU. Mosiądz jest słabszy niż brąz aluminiowy, więc muszę stworzyć własne nakrętki :) Wybrałem rozmiar Tr16 / T16 (trapezowy 16mm o skoku 4mm).

Original but brass / Oryginalna nakrętka mosiężna:
nakr.png

Ok let's start!

  1. [ENG] First, I get prefacbricated material from the local warehouse.
    [POL] Po pierwsze, zdobyłem surowy materiał z lokalnej hurtowni.
    bra1.png

  2. [ENG] Second, I cutted from first side and made central hole. If we change a side and grab on processed material, we will get better accuracy!
    [POL] Następnie przetoczyłem czoło i kawałek wzdłużnie. Wywierciłem również otwór centarlny. Przy obróceniu detalu na drugą stronę, dzięki wcześniejszej obróbce, otrzymam dużo większą dokładność i zniweluję bicie!
    bra2.png

  3. [ENG] Next, change side and cutting diameter for 26mm. Our nuts are almost done!
    [POL] Następnie zrobiłem zatoczenie na średnicę 26mm. Nasze nakrętki są juz prawie gotowe.
    bra3.png

  4. [ENG] In this step I made thread inside nut. Trapezoidal 16mm (Tr16/T16) with pitch 4mm. It was very difficult, but I made it good :)
    [POL] W tym kroku wykonałem gwint wewnątrz nakrętki. Trapezowy 16mm (Tr16/T16), ze skokiem 4mm. Było to dosyć trudne, ale jakoś dałem radę :)
    bra4.png

  5. [ENG] Finally, after drilling four holes for screws, we got a complete part!
    [POL] Ostatecznie, po przewierceniu czterech otworów na śruby, mamy gotowy detal!
    bra5.png

[ENG] I saved a lot of money, and get a new skills :) Machining is a really great way to get a custom parts... I hope you are enjoy! :)
[POL] Oszczędziłem mnóstwo pieniędzy oraz zdobyłem nowe umiejętności :) Obróbka skrawaniem to świetna droga do zdobycia niestandardowych części... Mam nadzieję, że wam się podobało! :)

See you next time!
Do zobaczenia następnym razem!

#machining #engineering #polish #student #lathe #lathing #milling #cnc #brass #bronze #nut #custom #designer

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now