Literaturang Filipino: "Pangandoy nako"

13315283_1181663038542875_1000813195753417876_n.jpg

Kahago sagol kalipay ang akong kaagi ani sa pagkab-ot aning ranggoha. Gipangandoy jud ko ni sukad pag grade 6 nga didto ko kabaw nga naa man diay ing ani nga ranggo sa boy scout. Ug mutuo ko sa ilang ingon nga walay pangandoy na imposible basta paningkamotan dala paniil para magtagumpay.

Dali rakay ang dagan sa panahon. Kina unhan nako tong-tong sa high school kay ni diretso nakog apil sa boy scout. Grabe ang among training. Pagaw, pamaol ug sakit sa dughan ang among ma aguman tungod sa kasaba ug silot sa among lider. Wala ug wala ko mo undang kay apil ni siya sa mga pagsuway sa akong damgo. Busa sa ilang mga gipangtudlo nila ka nako kay ako jud gigamit sa sakto ug nagamit nako sa akong pang adlaw-adlaw na panginabuhi.

FB_IMG_1519636810112.jpg
(Survival camp sa tabogon 2012)

FB_IMG_1519636852002.jpg
(Hanging bridge sa tabogon ug si sir Virgilio Amistad nga taga CIT)

Ang una nako nga survival camp kay usa sa kinahanglan ni ibutang sa akong papeles para venturer nga ranggo. Niadto mig tabogon and layo sa mga kabalayan. Upat mi ka adlaw adto. Mga pagkaon namo limitado ra, maligo mi kay dagat ra ug kung ganahan mig snacks kay nangatkat rami ug lubi para maoy tambalan ang gahilam na tiyan ug maligo ra mi sa dagat pirme kay walay tubig tab-ang. Inig gabie, nindot kaayo ang mga bituon ug aninipot sa among palibot taliwala sa kahadlok sa lugar. Matog mi sa balay balay namo nga gi atopan lang ug dahun sa lubi ug ang sawg kay kasagbotan. Salamat sad kay naka uli man sad kos amoa ug pirteng bawi nakog kaon.

FB_IMG_1519637402531.jpg
(naglutog kan-on sa guod survival camp 2014 sa olanggo island)

Gutom ug labad sa ulo among na aguman kaning panahona kay lisod ang pama agi sa luto ug dugay mahuman. Kakoyapun ko sa kakapoy sa mga aktibidad ug kakatol sa lawas kay ang kaligo dagat nasad. Lingaw kay kusog ang sug sa dagat kung mohunas na padung pero lisod ni nahigayun kay di pwede manguhag lubi kay naay lit-ag didto sa mga mangawatay ug uhaw kay init ang palibot kay kabatoan man. Nalingaw ko sa akong mga kaagi adto. Buhaton ang uban papeles ug board exam sa eagle scout rank dayun.

FB_IMG_1519644206113.jpg

Nakab-ot rajud akong pangandoy nga makuha ang ranggo nga eagle scout sulod sa tulo ka tuig ug TAGUMPAY ko ana. Karon usa nalang siya ka handumanan sa akong katuigan sa high school. Naay kausaban napud sa akong damgo nasad and kana kay pagka ENGINEER puhon.

Salamat diay @steemph.cebu ug sa mga sponsors. Tungod sa inyong contest nga napahigayon ninyo kay naka share ko sa usa sa akong mga kaagi. Daghang salamat sa pagbasa steemians.

please vote me guys :)

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center