Kleurloos (Dutch)

b1ed1607-1b17-4fa0-942a-03b26d75bdff.jpeg


sneeuw is kleurloos en zoekt een kleur (snow is colorless and looking for a color. Nobody is willing to give it except for ... snowdrop).

Dit sprookje is een kettingsprookje. In kettingsprookjes wordt steeds een stuk tekst herhaald.

KLEURLOOS -sneeuw zoekt kleur
Sneeuw ging naar de aarde en vroeg blij: Heb jij wat kleur voor mij?
Ik, zei de aarde, Nee, bruin daar zit ik mee.
Sneeuw ging naar het gras en vroeg blij: Heb jij wat kleur voor mij?
Ik, zei het gras, mijn groen dat heb ik pas.
Sneeuw ging naar de roos en vroeg blij: Heb jij wat kleur voor mij?
Ik, zei de roos, rood is niet voor liefdeloos.
Sneeuw ging naar de hemel en vroeg blij: Heb jij wat kleur voor mij?
Ik, zei de hemel, mijn kleuren kan ik niet verbeuren
Sneeuw ging naar de zon en vroeg blij: Heb jij wat kleur voor mij?
Ik, zei de zon, voor geen goud, zelfs niet als dat kon.
Sneeuw ging naar een klein bloempje en vroeg blij:
Heb jij wat kleur voor mij?
Ja, hoor mijn wit, zei de bloem, ik heb genoeg in mijn bezit.


Steepshot_footer2.PNG Steepshot IPFS IOS Android Web
H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center