Kolay Akvaryum Kurulumu

Kolay Akvaryum Kurulumu

Akvaryum kurulumu ilgili bilgim yoktu. Youtube'daki akvaryum kurulumu ile ilgili videoları inceledim, akvaryumla ilgili forumlardaki yazıları okudum. Akvaryum kurulu ile ilgili pek çok bilgi yazılmış. Bilgilerin hepsini derledim ve ortak bilgilerden tüm adımları sıralayarak kendime bir liste yaptım. Öncelikle akvaryumu satın alıp eve getirdikten sonra içine ve dışına kendim silikon geçtim. Çünkü gözüme çok sağlam görünmemişti. Cam kalınlığı 8 mm. Sizde akvaryum alırken dikkat ediniz 8 mm'den ince olmasın. İçine ve dışına silikon yaptıktan sonra kurumaya bıraktım. Çok kötü bir koku oluştu. Silikonu bir yapı marketten satın aldım, özellikle akvaryum için kullanılan silikon 12 tl idi. Su değişimleri için su bekleteceğimden dolayı 50 lt kova satın aldım. Kovayı doldurduktan sonra su düzenleyicisi olarak Sera Aquatan damlattım. Akvaryumcudan aldığım silis kumu bir kovaya boşalttım. Suyun altında kumu karıştırarak temizlemeye çalıştım ve bunu 1 hafta boyunca her akşam yaptım. Bitkili bir akvaryum istediğim için zemine silis kumun altına JBL Manado satın aldım. Her ne kadar internetten satın alsamda fiyatı az değildi. Dükkanlarda daha da pahalıydı. Manado'yu ayrı bir kapta silis kuma yaptığım gibi suyun altında karıştırarak temizlemeye çalıştım. Gerek silis kum gerekse de Manado ilk gün çok kirliydi. Özellikle ilk yıkamaya başladığımda defalarca suyun içinde karıştırıp, suyu boşaltıp tekrar suyun altında karıştırdım. Anlatırken kolaymış gibi geliyor ama bu oldukça yorucu. Şevkiniz kırılmasın, akvaryumda temizlik çok önemli. Hem silis kumu hemde Manado'yu akşamları işten geldiğimde yıkamaya devam ettim. Tabii bu arada akvaryuma çektiğim silikon kurumuştu. Büyük hava taşına hortumu bağladım, hava taşını akvaryumun zeminine vantuzla yapıştırdım. Hortumda her ne kadar su engelleyici varsa bile ben yine de hortumu akvaryum seviyesinden yukarıda olmasını sağladım. Böylece hortum suyla dolmayacaktı. Eheim 2013 dış filte aldım. Dolu olarak gelen dış filtrenin hortumlarını kovasına ekledim. Su girişi ve çıkışı aksi yönlere yerleştirdim. 1 hafta sonra kumları akvaryuma koymaya karar verdim. Alta önce Manado'yu koydum üstüne silis kumu koydum. Bir tahta parça yardımıyla düzleştirdim.

akvaryum kurulumu

kolay akvaryum kurulumu

Sonra ısıtıcıyı vantuzlarıyla cama yapıştırdım. Akvaryumu alırken ucuza markasız bir ısıtıcı almıştım. Isıtıcının üst kısmı suya girmemeliymiş. Zaten üstte max water level diye bir yazı var.Kum yüksekliği yaklaşık 8 cm oldu. Kaya, balıkların saklanmaları için fıçılar ve bitkileri ekledim.

Sıra suyun eklenmesine geldi. 50 lt dinlenmiş suyum vardı onu boşalttım. Önce kumun üzerine bir tas koydum, başka bir tas ile suyu kovadan alıp yavaşça akvaryumdaki tasa boşalttım. Çok uzun sürüyor. Kova bitince dinlenmemiş su ile devam ettim. Akvaryum camına 1 karış mesafe kalıncaya kadar akvaryumu su ile doldurdum. Biraz daha su düzenleyicisi damlattım. Ardından bakteri kültürü için bakteri kültürü damlattım. Su doldurmam bitince su üstüne çıkan birkaç taş parçasını kepçe yardımıyla aldım. Suyu ilk doldurduğumda kumu başarıyla yıkadığımı anladım çünkü öyle inanılmaz bir bulanıklık yoktu.Sadece bakteri kültürünü eklediğim için suda bir sis bulutu oluştu. Suyun kesinlikle yavaşça dökülmesi gerektiğini internetten öğrenmiştim, çok mantıklı ve çok önemli. Henüz iç filtre,bitki ve balık almamıştım. Bir hafta boyunca su, filtreden devam etti. 3'üncü günde su berraktı. 1 hafta sonra anubias, cabomba birkaç tane de kırmızı renkli bitkilerden aldım. Cabomba'yı en arkaya, anubias'ı tam ortaya, kırmızı birkileri sağ ve sol ortaya, birkaç kök subulata almıştım onlarıda en öne koydum.Aslında anubias taşa veya köke bağlanmalıymış ama ben bunu bilmiyordum, kökünü toprağa gömdüm. Bitkileri ektikten sonra sıvı gübre damlattım.

Şimdiye kadar akvaryuma kum hava taşı, ısıtıcı, dış filtre, 3 adet birbirine yapışık fıçı, kaya, birkaç tane de bitki vardı. Bu şekilde bir hafta daha çalıştı. Günde bir defa pul yem atıyordum akvaryuma sanki balık varmış gibi. Toplam 2 hafta geçtikten sonra artık balık eklemeye karar verdim. Önce cüce vatoz, sonra CAE, OTO ekledim akvaryuma ve bir hafta gözlemledim. Herhangi bir sorun olmadı. Böylece bana göre kurulum tamamlanmış oldu.

Şimdi kolay akvaryum kurulumu adımlarını özetleyecek olursak:

1- Hava taşı ve hortumunun yerleştirilmesi

2 - Isıtıcının yerleştirilmesi

3- Bitkili zemin için toprak,zeminin üstüne koyulacak kumların ve balıkların saklanabileceği malzemelerin yıkanması

4- Akvaryuma koyulacak suyun dinlendirilmesi

5 - Kumun serilmesi

6 - Suyun çok yavaş dökülmesi

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now