Mijn eerste stappen in de wereld van het videobloggen thema voor project 'kompanen'

invloedyou.jpg

Wie heeft er nu nog niet gehoord van thermen zoals videobloggen of YouTube? Tijdens het onderzoek voor mijn nieuwste project ‘kompanen’, waarbij ik de invloed van sociale media aan de kaak wil stellen, is dit thema onmiskenbaar onderwerp waarin ik me moet verdiepen. Toen ik de zoektocht begon met hoe ik een video in video-blog moest starten. Kwam ik vlug tot de constatatie, dat ik reeds al paar video’s online had gezet. Bleek ineens dat ik te weinig aandacht had gegeven aan de tekst van reeds geplaatste filmpjes. En dat het niet zo gemakkelijk bleek om deze te veranderen.
Bekijk het resultaat https://www.youtube.com/channel/UCL9UMPNrsJ3KDpeB0iK7GpA
tip aanpassen filmpjes in YouTube ga naar YouTube / kanalen / videobeheer / klik op filmpje die je wil aanpassen.
Voor u van start kan gaan met een videoblog zijn er enkele vragen die u best even voorbereid. Wat heb ik nodig om een videoblog te starten? Wat is de doelstelling van mijn videoblog? Op welke internetplatformen wil ik van start gaan met mijn videoblog?

Wat heb je nodig om een videoblog te starten?
Als je van start wil gaat met een videoblog, heb je een paar essentiële instrumenten nodig om dit op een ordelijke manier te doen.
webcam of smartphone om je video’s op te nemen.
Een micro of smartphone om je geluidsopname op te nemen.
Een account op een vloggersite om je video te delen met je doelgroep.

Wat is de doelstelling van mijn videoblog?
Bedenk wat je wilt vertellen. Oefen eventueel voor de spiegel met een papier met wat steekwoorden erop.
Zorg dat je verhaal niet te lang is. Hou het tussen de 1 en 3 minuten.
Gebruik steeds duidelijk verstaanbare taal.
Wees informatief zodat u publiek geboeid blijft.
Geef goed aan waarover je videoblog gaat.

Welke vloggerplatforms zijn er?
Er zijn meerdere internetplatforms waar je een videoblog kan starten. De meest bekende is waarschijnlijk YouTube. Ok kan je u uw blog op wordpress connecteren met een videoblog. Google’s blogger is een van de oudste platformen voor het vloggen en is tevens gratis. Andere mogelijkheden om een videoblog te starten zijn Posthaven, Squarespace …
Tip; ga zelf eens op zoek hoeveel keer je zelf een filmpje hebt geplaatst of hoeveel keer een filmpje gelinkt aan jou er is geplaatst op het internet. Tracht deze zoveel mogelijk te verzamelen(of indien nodig verwijder deze) op je video blog, videokanaal of sociale media kanalen op het internet, zo hou je het overzichtelijk voor jezelf, je publiek of vrienden.

Meer terug te vinden op @jackjohanneshemp

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center