Hello everyone, apa khabar, INTRODUCTION

Hi all.. Apa khabar?
Nama saya Lucy dan saya berasal dari Kg.Sugud Penampang, Sabah. Saya anak ke-3 dari lapan adik-beradik. Saya bekerja sendiri iaitu menjual bunga dan membuat/menjual talak. Saya mengatahui Steemit melalui @arwine, dia selalu share cerita mengenai steemit di Facebook. So here I am ;)

IMG_20180313_065515_047.jpg

Sebenarnya saya telah lama ada account steemit, tetapi saya tiada idea bagaimana hendak mula menulisnya. Saya mula menulis hari ini kerana si @arwine selalu msg saya dan bertanya "Jadii, bila kau mau buat introduction?"... " Bah! Jangan tunggu lama-lama".. "Jom cari sikarap".. dan banyak lagi...hehehee..

Hobi.... Ok hobi saya ialah menanam bunga. (Sama macam si @arwine) Kami selalu bertukar-tukar bunga. Contohnya, jika saya ada bunga yang baru, saya akan memberi bibit anak bunga kepadanya. Begitulah cara kami mengumpul bunga.

Screenshot_2018-03-13-07-09-15.png

Screenshot_2018-03-13-07-09-02.png

Screenshot_2018-03-13-07-09-28.png

Screenshot_2018-03-13-07-08-04.png

Selain itu, saya juga suka memasak kek dan biskut. Jika saya ada masa lapang, saya akan memasak kemudian menjualkannya kepada rakan-rakan. Dengan cara in, saya dapat menambahkan pendapatan bulanan.

So, itu saja cerita saya pada kali ini. Saya akan menulis lagi lain kali. Terima Kasih.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now