Yaşamın Renkleri Sergisi ve Yürüyüş / The Colours of Life Exhibition & Walk (Tr-En)

Turkish

For English, please click here.


Herkese merhabaaa!!!

Umarım iyisinizdir ya da iyi olmaya çalışıyorsunuzdur. Ben uzun zaman sonra sıcak derdi olmadan yürüyüşe çıkabildiğim için çok mutluyum. Bir de bu yürüyüşün sadece deniz kenarı gezisiyle kalmayıp sergi gezisine dönüştüğü için mutluyum.

Untitled.png


Yine Nabi ile konuşurken evde egzersiz yapmak yerine yürüyüş yapmak istediğimden bahsettim. Her ne kadar dışarıda hâlâ güneş olsa da oldukça serin. Hatta bir ara keşke daha kalın bir şeyler giyseymişim keşke diye düşündüm.

20241018_094147.jpg


Sahil, yavaş yavaş hava yazdan kalma sıcaklığını kaybettiğinden olsa gerek bomboştu. Bir de özellikle yürüyüş yapanların çok gittiği saatlerde gelmeyi tercih ettim. Harika bir seçimdi bence.

20241018_094452.jpg


Bu evlerin ve işlerinin bulunduğu kısımda renkler soluyor mu yoksa bana mı öyle geldi anlayamadım ama yine her zamanki gibi iyi görünüyorlar. Sadece daha iyi bir düzenleme yapılabilir gibi geldi.

20241018_095047.jpg


Gördümki denizde sular çekilmiş. Bu adacıklarda bir sürü kuş vardı. Hatta bugün, geçenlerde gece karanlığında gördüğüm, göç mevsiminde diğerlerine katılamamış olan leyleği de gördüm. Umarım iyi olur.

Yaptığım yürüyüşün ardından sabah açık olmadığını fark ettiğim, 10.00'da açılıyormuş, resim sergisinin açık olduğunu görünce hemen daldım içeriye. Fotoğraf çekmek için izin aldım ve kendisi ile de biraz sohbet etme şansım oldu.

Çok tatlı bir kadın. Bembeyaz saçları ona çok yakışmış demek mümkün ve kendisi bana @gurselbalpinartstudio'dan bahsetti. Oldukça şirin bir sayfa. Bir göz atmanızı tavsiye ederim.

20241018_101842.jpg


Bu yazıyı her ne kadar İngilizce'ye çevirmeyecek olsam da belki ressamın bizimle, kendi rızasıyla paylaştığı kişisel bilgilerini görmek isterseniz yukarıdaki fotoğrafta bulabilirsiniz. Şimdi gelelim sergiye.

Yaşamın Renkleri

20241018_101904.jpg


Oldukça karışıktı bu sergi benim için. Neden derseniz ise aslında anlamlandırabildiğim ama aynı zamanda da kendi içimde bir mantığını oturtturamadığımdan. Harika renklerle bezenmiş tuvaller içeriğini anlatsa da bir türlü anlamı hakkında kafa yoramadım. Belki de sesli konuşacak kimsemin olmadığındandır.

20241018_102116.jpg


20241018_102024.jpg

20241018_101955.jpg


20241018_102136.jpg


Bütün resimlerde gördüğüm harika renklerin dışında fark ettiğim ve ortak olan bir şey daha vardı. Ressam sınırları çok seviyor. Sanırım anlatmak istediklerinden biri bu ya da sınırlara yatkınlığı olan birisi çünkü deniz gibi arada renk geçişi olan bir renkte bile sınırlar dahilinde bu renk geçişi oluyor. Birbirine hiç karışmıyor bu renkler.

20241018_102203.jpg


Bu kısmın teması diğer bölümlerden biraz daha farklıydı. Biraz gerçekçi biraz karikatürvari. En azından benim için ve özellikle sol üst köşedeki kedilere bayıldım.

20241018_102249.jpg


20241018_102319.jpg

20241018_102310.jpg


Yine geldik bu tarz sergilerdeki en sevdiğim kısıma. Atatürk köşesi. Ortada ve sergiden bağımlı veya bağımsız bir şekilde fark etmeden orada. Ah be Atam. Senin bu kadar sevenin vardı da neler oldu emanetine?

Buradan sonrasında serginin, tabloların tarihleri biraz daha eskiye gidiyor. Normalde bir sergi veya müzeyi gezmeye soldan başlar sağda bitirirsiniz. Burada Nursel hanımın yapmak istediği geçmişe yolculuktu sanırım. Emin değilim. Çünkü bu "görgü kuralını" bilmeyen çok fazla kişi var.

20241018_102333.jpg


Nursel hanımın eski eserlerinde birçok kez Şahmeran'a rastladım. Büyük ihtimalle onun için çok şey ifade ediyor.

Son zamanmlarda ise gördüğüm kadarıyla daha çok canlı renklere ve baykuşlara ilgisi var. Tabii baykuşun ve renklerin hepsinin üzerine düşünsek alâkalı veya alâkasız bir sürü düşiünce bulabilir fakat benim aklımda gün ıiığı gibi parlayan bir düşünce var.

Bilgelik

Zamanla veya değil elde edinilmiş bir bilgelik söz konusu. Bu bilgeliği nasıl kazandığını ise detaylı bir şekilde görebilmek için bu website'ye bakabilirsiniz.

20241018_102427.jpg


Bütün resimler içerisinde en çok beğendiğim buydu. Hem renkleri olsun hem de fil olsun. Sanırım ilerleyen zamanda eve fil almak için kendimi mental olarak hazırlıyorumdur 😂😂

20241018_102440.jpg

20241018_102454.jpg


Şahmeran'ı burada tekrar görüyoruz. Bu resimlerinde tarihi 2013'e kadar gidiyor. 10 yıl diyeceğim ama dile kolay. Acaba neler görmüştür bu resimler. Merak ediyorum.

20241018_102525.jpg


20241018_102545(0).jpg


Bununla birlikte serginin sonuna gelmiş oldum. Yorgunlukla eve dönüp bir güzel kahvaltımı yaptım 🫠 Yarın görüşmek üzere. Kendinize dikkat edin, sağlık ve sevgiyle kalın ve lütfen unutmayın ki;

Bu dünyada sizden başka bir tane daha yok.

ailithy.png


Image from The Terminal Discord

Hello everyone!!!

I hope you are well or are trying to be well. I am very happy that I can go for a walk without worrying about the heat after a long time. I am also happy that this walk is not only a seaside trip but also an exhibition trip.


Talking to Nabi again, I mentioned that I would like to go for a walk instead of exercising at home. Although the sun is still out, it is quite cool. At one point I even wished I had worn something thicker.


The coast was empty, probably because the weather was slowly losing the warmth of summer. I also preferred to come at a time when there were a lot of walkers. I think it was a great choice.


I can't tell if the colours of these houses and businesses are fading or if it's just me, but they look as good as ever. I just think it could be better organised.


I saw that the sea had receded. There were lots of birds on these islets. I even saw a stork today, which I had seen in the darkness of the night recently, and which could not join the others during the migration season. I hope it will be fine.

After my walk, I noticed that the painting exhibition, which I realised was not open in the morning, was open at 10.00 am, so I rushed in. I got permission to take photos and had a chance to have a chat with her.

She is a very sweet woman. It is possible to say that her white hair suits her very well and she told me about @gurselbalpinartstudio. It is a very cute page. I recommend you to take a look.


Although I will not translate this article into English, if you would like to see the personal information that the painter shared with us with his own consent, you can find it in the photograph above. Now let's come to the exhibition.

The Colours Of Life


This exhibition was quite complicated for me. If you ask why, it is because I could make sense of it but at the same time I could not make sense of it in myself. Although the canvases adorned with wonderful colours explained the content, I could not think about its meaning. Maybe it was because I had no one to talk out loud.




Apart from the wonderful colours I saw in all the paintings, there was something else I noticed and something else in common. The painter loves borders very much. I think this is one of the things she wants to tell or she is someone who has a predisposition to borders because even in a colour like the sea where there is a colour transition between colours, this colour transition takes place within the borders. These colours never mix with each other.


The theme of this part was a little different from the other parts. A bit realistic, a bit cartoonish. At least for me, and I especially loved the cats in the top left corner.



Here we are again, my favourite part of this kind of exhibitions. Atatürk corner. It's in the centre and it's there regardless of whether it's dependent or independent of the exhibition. Ah, Atam. You had so many supporters, what happened to your legacy?

From here on, the dates of the exhibition and the paintings go back a little further. Normally, when you visit an exhibition or a museum, you start on the left and end on the right. I think what Mrs Nursel wanted to do here was to travel back in time. I am not sure. Because there are many people who don't know this ‘etiquette’.


I have come across ŞahmeranŞahmeran many times in Mrs Nursel's old works. It probably means a lot to her.

Lately, as far as I can see, she is more interested in vivid colours and owls. Of course, if we think about the owl and all the colours, we can find a lot of related or unrelated thoughts, but there is one thought that shines in my mind like the light of day.

Wisdom

There is a wisdom that has been acquired over time or not. You can look at this website to see in detail how he gained this wisdom.


Of all the pictures, this was my favourite. Both the colours and the elephant. I think I am mentally preparing myself to buy an elephant at home in the future 😂😂😂😂


We see Shahmeran here again. These paintings date back to 2013. I'll say 10 years, but it's easy to say. I wonder what these paintings have seen. I wonder.



With this, I came to the end of the exhibition. I returned home tired and had a nice breakfast 🫠 See you tomorrow. Take care of yourself, stay with health and love and please remember that;

You are the only one of you.


Bütün fotoğraflar aksini iddia etmediğim sürece benim tarafımdan, akıllı telefonumla çekilmiştir.
All photos are taken by me, with my smart phone unless otherwise stated.


Editing was done using Adobe Express/free version.
Editler Adobe Express/ücretsiz üzerinden yapılmıştır.


All of my content is written in Turkish first and then with the help of translators and dictionaries below translated in English.

https://www.seslisozluk.net
https://www.deepl.com/translator


P.S. If you know English AND Turkish, I do that too... If you see a translation discrepancy that was on purpose. I did think this is as proper as I could do. Because there are many differences between these languages.

Not: Hem Türkçe hem de İngilizce biliyorsanız, ben de biliyorum... Eğer çeviri farklılığı görürseniz bunun bilinçli olduğunu bilin lütfen. Bunu yapabileceğim en uygun şekilde yaptığımı düşünüyorum. Çünkü bu iki dil arasında çok fazla fark var.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center