Обрізка винограду на зиму

Я зробив це! Я встиг))) Встиг обрізати виноград перед настанням зими. Я хотів зробити це раніше, але дружина відмовила мене - була надто тепла погода, а треба дочекатися більш прохолодної температури повітря, щоб якомога менше пошкодити лозу, адже коли ще тепло, сокорух, хай мінімальний ще триває, а при холоді його вже нема зовсім. Рекомендується проводити обрізку винограду через два тижні після перших заморозків.

То ж я очікував, коли стане прохолодніше. Але дружина народила передчасно, то ж все так закрутилося, що у мене геть не було часу, ще й з Даринкою треба було усюди їздити: то аналізи здати, то на консультації до лікарів. А тут я вже бачу по прогнозу погоди, що насувається справжня зима, а виноград треба не просто обрізати, а ще утеплити. То ж в суботу ввечері я знайшов годинку часу перед настанням вечора, хоча було дуже холодно.

То ж рекомендується обрізати виноград першого року, залишивши 3-4 бруньки на цьогорічній лозі, на винограді другого року треба залишати 2 бруньки на цьогорічній лозі, на третьому та четвертому році знову по 3-4 бруньки.

Я насправді залишив на кілька більше, а раптом обмерзнуть пагони навесні, я не певен, що добре утеплю, бо у мене вже чимало пагонів винограду пропало, щоправда ми тут ще не жили, то ж я не мав змоги за ним повноцінно оглядати.

Ось лоза, яку я я обрізав:

Лозу перед утепленням рекомендується нагнути, але саджанці, які ми садили цього року ще занадто короткі, я побоявся нагинати їх до самої землі, щоб не поламати, то ж я вирішив утеплити їх як є, вертикально, просто обмотавши лозу сухою травою та вирваними мною висохлими чорнобривцями з клумби. Дві старших лози я все ж нагнув до землі, хоча їх утеплив схожим способом.

Я закінчив і ще встиг помилуватися чудовим заходом сонця:

А вже в понеділок, тобто вчора розпочався снігопад, який триває і досі. Звичайно сніг сам по собі непоганий утеплювач, але він має здатність танути, ну і що зроблено то вже зроблено, то ж я спокійний за наш виноград 😊.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center