Sculpting a new Ruins set with lots of pieces

THUMB.png

image.png

Bugüne kadar yaptığım modellerin hiç reklamını yapmadığım halde her ay 3-5 modelin satıldığını görüyorum. Askerdeyken bile bu satışlar pasif olarak devam etti. Özellikle dikkatimi çeken birşey var ki , insanlar tek model almak yerine, set halinde bir çok parçadan oluşan, farklı yerlerde de kullanılabilen modelleri daha çok satın alıyor. Satış grafiklerine baktığımda, tekil ürünlerden hiç satılmayanlar çoğunluktayken, set halindeki modellerin hepsi en az bir kere satılmış. En çok satılan model de yine set halinde içinde 10larca parça olan model. O yüzden biraz geniş bi harabe seti yapmak istiyorum.

Şimdi ben modellerken genelde modelin bitmiş hali zihnimde canlanıyor, ya da modelleme sırasında yeni parçalar yapacağım zaman, değişiklik olduğu zaman zihnimdeki model de değişiyor, oyüzden biryere bakarak yapmama gerek kalmıyor. Fakat, bu geniş bir set olacağı için, her parçanın takibini yapmak adına ve biraz da çizerken düşünmek adına bir kaç referanstan topladığım şeyleri eskize döktüm. Bu eskizler çok salaş ve önemsiz gibi gözükse de, benim için temel elementleri içermesi yeterli. Zaten amacım 2D birşey yapmak değil, genel hatları ve elementleri görmek yeticek.

image.png

Niye A'dan başladım bilmiyorum, aslında daha kolay daha kısa sürede bitebilecek alternatifler vardı ama heralde alfabenin ilk harfi diye. İlk olarak merdiven basamaklarından başladım. Düz duvar yapıp üzerine tuğla effecti veren brush'lar da kullanabilirdim ama, bana her zaman tek tek taşları dizmek daha doğal bir görüntü gibi geliyor. bu şekilde 3D print alındığında girintiler çıkıntılar vs çok daha iyi gözüküyor. Belki Oyunlar için yapılsaydı model, bukadar ayrıntıya gerek olmazdı. O zaman poligon sayısının düşük olması daha tercih edilir birşey olurdu.

image.png

image.png

image.png

image.png

Tabiki bu şuanda WIP ( Work In Progress ) bir çalışma, henüz yapım aşaması devam ediyor, daha kırık taşların olduğu yerlerin dokuları eklenecek, kırıklar çatlaklar eklenecek. Pürüzsüz taşlara biraz pürüz ve kir eklenecek. Belki yerlere düşen bazı taşlar eklenebilir. Yıllarca orda olmaktan biriken toz toprak eklenecek taşların arasına. Şuanda tertemiz gözüküyor. Bir de eskizde de not almışım sol üst köşeye, daha önce XPS köpükten benzer bir çalışma yapmıştım. Orda da kahve karıştırma çubuklarıyla tahtadan destekler kurmuştum taşların yanına geçmiş postlara bakanlar hatırlayacaktır. Burada da benzer birşey yapmayı düşünüyorum modüler mantığı bozmadan. Sanki birileri bu harabeye yerleşmeye çalışmış, orasını burasını tahtalar çakarak tamir etmek istemiş gibi.

Tabiki bu set içerisinde 10larca farklı parça olacağı için, istenilen parçalar ayrı ayrı 3D print edilip farklı varyasyonlarda farklı mekanlar oluşturulabilir. Taşlar farklı renklere boyanıp farklı iklim yada kültürler elde edilebilir. Sarmaşıklı versiyonlarını da yapmayı düşünüyorum. Zeminden çıkıp taşların arasından dolanan büyük dallar güzel olabilir. Çok fikir var, zaman kısıtlı. Saçım ve sakalımın uzamasını bekliyorum, Twitch yayınlarına da geri döneceğim. O zaman isteyenler canlı da izleyebilirler.

Satışta olan modellerim için CgTrader hesabıma bakabilirsiniz.
Checkout my models for sale : CG Traders


UPDATE after 5 hours : Final Stonework results.

image.png

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
4 Comments