My Introduction

_mg_0032.jpg

“Hey, I’m Demian but people here call me Miyan. I am a part time Photographer and videographer. I grew up in Borneo and Originally from Sabah, Malaysia and lived there most of my life. I speak Malay, English and not too fluent in my mother tongue Dusun Tatana and Murut Language.

“Hei, saya Demian tetapi orang di sini memanggil saya Miyan. Saya adalah Jurugambar sambilan dan juruvideo. Saya dibesarkan di Borneo dan Berasal dari Sabah, Malaysia dan tinggal di sana sepanjang hayat saya. Saya berbahasa Melayu, Inggeris dan tidak terlalu fasih berbahasa ibunda Dusun Tatana dan Murut Bahasa.

wave_bendera_malaysia.png

My full time job is Assistant Medical Officer (Paramedic) since 2007 and Specialize in Cardiothoracic Surgery (2009-2019) 10 years ago and now I'm still in medical field but more into Hospital Administrator in Headquarters 2019-2022.

Pekerjaan sepenuh masa saya ialah Penolong Pegawai Perubatan (Paramedik) sejak 2007 dan Pengkhususan dalam Pembedahan Kardiotorasik (2009-2019) 10 tahun lalu dan kini saya masih dalam bidang perubatan tetapi lebih kepada Pentadbir Hospital di Ibu Pejabat 2019-2022.
bersama_staff_ppp_unit_ppp_jkn_sabah.jpg

In my free time, I enjoy hiking, practicing photography and videography and learning about my own culture to understand and help restore and preserve the culture.

Pada masa lapang saya, saya suka mendaki, berlatih fotografi dan videografi serta belajar tentang budaya saya sendiri untuk memahami dan membantu memulihkan serta memelihara budaya itu.

pp.jpg

“I have a cats named Boruto, Olive, Cicil, Angah and Bongsu. in the weekend spending time with them is one of my favourite things to do. I also love to travel and camping. But solo travelling gives me the bliss that I crave for. Every year I look forward to exploring new places and catching up on some lifetime memories.”

Saya “Saya ada seekor kucing bernama Boruto, Olive, Cicil, Angah dan Bongsu. pada hujung minggu meluangkan masa dengan mereka adalah salah satu perkara kegemaran saya untuk dilakukan. Saya juga suka melancong dan berkhemah. Tetapi perjalanan solo memberi saya kebahagiaan yang saya dambakan. Setiap tahun saya tidak sabar untuk meneroka tempat baharu dan mengejar beberapa kenangan seumur hidup.”

whatsapp_image_2022_06_01_at_10.01.13_am.jpeg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now