Przygotowania do Nocy Muzeów 2023

Zbliża się Noc Muzeów (krakowska jak zwykle jest w innym terminie niż w pozostałych miastach Polski). To zmotywowało mnie do planowanej od dawna zmiany ekspozycji w Muzeum Fuszerki i Złodziejstwa. Na początek powiesiłem 30 reprodukcji obrazów zrabowanych podczas II wojny światowej.

Pomysł nie jest nowy. Już trzy lata temu chciałem stworzyć VR-owe Muzeum Rabunku. Co więcej zrobiłem nawet demo w aplikacji VeeR. Niestety później serwis ograniczył dostęp do wgranych materiałów i temat umarł. Przynajmniej w tej formie. Odżył po zakończeniu remontu i przekształceniu toalety w Muzeum Fuszerki i Złodziejstwa. Pomyślałem wtedy, że można byłoby powiesić ścianach obrazy, które "zniknęły" z polskich zbiorów podczas ostatniej wojny światowej. Niestety wiele osób nie jest świadomych strat jakie poniosła wtedy kultura. Dobrze byłoby to zmienić.

Dziś powiesiłem trzydzieści reprodukcji. Jeszcze bez opisów. Od jutra będę je publikował na koncie @muzeum i przyklejał pod obrazami kody QR. Dzięki temu każdy będzie mógł sprawdzić kto jest autorem i jaki nosi tytuł. Kody QR planuję zresztą umieszczać w całym KBK. Wszędzie tam, gdzie wisi (lub leży) coś ciekawego. Trochę to potrwa, ale widzę w tym, całkiem spory potencjał edukacyjny i pole do zrobienia w przyszłości jakiejś gry.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
1 Comment