There are many ways to photograph the heat in its forms, I took this image while I was in front of the furnace, in preparation for the fire that would soon start our barbecue. The ignition phase is also the most spectacular one because it is necessary to feed the flame with the wind generated by a fan or, if you want to avoid arm pain, by a hairdryer. The constant air of the hairdryer accelerates the ignition of the neighboring coals and in a few minutes the brazier is ready for cooking the meat.
During the ignition phase, the wind generates numerous sparks that sweep across the area like small comets or the trail of fairies, if you love fantasy. The sparks generate a very fascinating, mesmerizing light effect, and I am so enchanted to observe them. It is the part of the barbecue that I sincerely prefer and also for this reason it relaxes me a lot to take care of the embers. Such beautiful sparks are also obviously dangerous, after all they are incandescent fragments of coal that in contact with the skin can cause small and painful burns. Imagine if a spark accidentally ended up in the eye ... I wear prescription glasses and the lenses shield any spark but it is always better to be cautious and stay at a safe distance.
The heat of the fire that lights up the night. Since I was a child I have developed a kind of attraction for fire, they have always really fascinated me. On Sunday mornings, accompanied by my parents, I used to take a walk in the countryside and I loved to collect small piles of dry grass or twigs and then light them with my parents' lighter, always monitored by them in order to avoid causing damage. No, I am not a pyromaniac and I respect nature and the environment much more than you can imagine, I love nature and fire, although an element that can be deadly, it is also what allows us to eat and obtain many objects that we use in our life.
Fire deserves respect and to respect it you need to know it. I love its shades, the scent of burnt wood, the shades of its colors and I strongly fear its strength. But sparks are what I prefer, accompanied by the crackling of the wood, and by the smoke that is drawn from the flue of the embers. The scent of the meat that cooks and releases odors into the air is really intoxicating and the advantage of cooking meat is being able to choose the piece I like best, a great reason to be the person in charge of cooking and lighting.
Thanks for reading my post
ITA
Ci sono molti modi per fotografare il calore nelle sue forme, io ho scattato questa immagine mentre ero davanti alla fornace, in preparazione dei fuoco che di lì a poco avrebbe dato inizio alla nostra grigliata. La fase di accensione et anche quello più spettacolare perché è necessario alimentare la fiamma con il vento generato da un ventaglio o, se volete evitare dolori alla braccia, da un phon. L'aria costante del phon accelera l'accensione dei carboni limitrofi ed in pochi minuti il braciere è pronto per la cottura della carne.
Durante la fase di accensione, il vento genera numerose scintille che spaziano in tutto l'area come piccole stelle comete o la scia delle fatine, se amate il fantasy. Le scintille generano un effetto luce davvero molto affascinante, ipnotizzante, e io resto così incantato ad osservarli. È la parte della grigliata che sinceramente preferisco e anche per questo motivo mi rilassa molto occuparmi della brace. Le scintille tanto belle sono anche ovviamente pericolose, in fondo sono frammenti incandescenti di carbone che a contatto con la pelle possono provocare piccole e dolore scottature. Immaginate se una scintilla finisse accidentalmente negli occhi... Io indosso gli occhiali da vista e le lenti schermano qualsiasi scintilla ma è sempre meglio essere prudenti e restare a distanza di sicurezza.
Il calore del fuoco che illumina la notte. Sin da piccolo ho sviluppato una sorte di attrazione per il fuoco, mi hanno davvero sempre molto affascinato. La domenica mattina, accompagnato da i miei genitori, ero solito fare una passeggiata in campagna e adoravo raccogliere piccoli mucchietti di erba secca o rametti e poi accenderli con l'accendino dei miei, sempre monitorato da loro onde evitare di combinare danni. No, non sono un piromane e rispetto la natura e l'ambiente molto più di quanto si possa immaginare, io amo la natura ed il fuoco, seppure un elemento che può essere mortale, è anche ciò che ci permette di mangiare e di ottenere moltissimi oggetti che adoperiamo nella nostra vita.
Il fuoco merita rispetto e per rispettarlo bisogna conoscerlo. Io adoro le sue sfumature, il profumo della legna bruciata, le tonalità dei suoi colori e temo fortemente la sua forza. Ma le scintille sono ciò che preferisco, accompagna dallo scoppiettio della legna, e dal fumo che viene aspirato dalla canna fumaria della brace. Il profumo della carne che cucina e rilascia odori nell'aria è davvero inebriante e il vantaggio di cucinare la carne è poter scegliere il pezzo che più mi piace, un ottimo motivo per essere l'addetto alla cottura e all'accensione.
Grazie per aver letto il mio post