Dramat z benzyną / Orlen zrywa umowy ze stacjami manipulującymi cenami

iglo.webp

Nie wiem, czy słyszeliście, ale wczoraj był mega dramat z paliwem w całej Polsce. Wywołały go ruskie trolle, wykorzystując panikę w związku z rosnącymi cenami. Sam jej do pewnego stopnia uległem - tzn. wiedziałem, że mamy rezerwy, że mamy różne źródła, więc nie tego się bałem - powód był jednak równie przyziemny, ostatnio musiałem wydać dużo pieniędzy na niezaplanowane wydatki i perspektywa wzrostu cen (podobno Orlen podniósł cenę mimo, że nie było skoków w tamtym momencie na rynkach światowych. Podkreślam słowo "podobno", aczkolwiek cena wzrosła o kilkanaście-kilkadziesiąt groszy w ciągu kilkunastu godzin), spowodowała u mnie nerwy. Postanowiłem pojechać i na całe szczęście, przyjechałem w odpowiednim momencie. Dosłownie minutę później ludzie z całej okolicy zaczęli atakować stacje benzynowe i tylko obserwowałem, jak cały czas ktoś dojeżdżał. Spotkałem przyjaciela i jego narzeczoną (oboje ze swoimi autami), którzy stanęli za mną i czekali. Cena już po 20 była nieco wyższa, ale przez noc urosła o 15-20 groszy (patrzyłem jak rano jechałem do pracy o 6.30 przez Chojnów pod Legnicą).

Niektórzy Janusze Biznesu postanowili wykorzystać panikę i sztucznie wywindowali cenę w górę. Powiem tak, normalnie moim zdaniem spekulacja jest ok (o ile nie jest to wykorzystywanie cudzego nieszczęścia i pastwienie się nad ofiarą, ale takie ewidentne, niepozostawiające złudzeń), nie widzę nic złego w wykorzystywaniu cudzej naiwności - każdy jest odpowiedzialny sam za siebie. Możecie się z tym nie zgadzać, tak jak to robi szur Karoń, ale takie są fakty. Po prostu trzeba ją obwarować prawnie, by nie dochodziło do nadmiernych nadużyć. Poza tym, tego się nie da 100% zabronić, więc lepiej po prostu dać jakiś możliwy margines i niech każdy sam se radzi. Problem jest jednak w sytuacji kryzysowej jak ta - bo to jest już wykorzystywanie cudzego nieszczęścia i naturalnej paniki. Sam się często z niej śmieję, ale nie odbieram do niej prawa innym. Podwyższanie ceny za artykuł 1 potrzeby w nieuzasadnionej sytuacji to zdzierstwo i mam nadzieję, że Januszeksy dostaną za to po tyłku.

https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-orlen-zrywa-umowy-ze-stacjami-manipulujacymi-cenami,nId,5854830?fbclid=IwAR0LdPwWHaGEbBQt7EePAKQ7MTczNbwOVVGAnSlL4TUmQwEjy57hMHR4ATg#crp_state=1?utm_source=wykop.pl&utm_medium=link-6520539&utm_campaign=wykop-poleca

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now