Sušíme sušíme, hore po dědině

Mám u domu zahrádku s pár stromy. Dvě švestky, ořech, hrušeň, třešeň a několik jabloní. Takže mám ovoce. A co s ovocím, když ho nespotřebujeme čerstvé? Něco mrazíme, něco zavaříme, něco shnije.

Když jsem takhle před měsícem po ránu viděl popadaná jablka, vzpomněl jsem si na sušené švestky a křížaly a rozhodl se koupit sušárnu.

Manželka se na to dívala s nevelkým nadšením, prý co spotřeba, elektřina je a bude drahá, ale nakonec to prošlo, sušárnu jsem vracet nemusel.

A myslím, že jsem udělal dobře. Totiž já nemám rád jablka. Myslím tím jablka "in natura", syrová. Jako jablečný štrůdl, jablečný koláč, jablka jakkoliv upravená, to je OK, ale jíst jablka v původním přírodním stavu, to se mi příčí. A když máte pár jabloní, je to na pováženou. Jablko po večeři bych si asi nedal, ale požmoulat křížaly, to už jo.

Takže sušíme.

Švestek jsme udělali jednu dávku, protože už je prakticky po nich. Suším teď jablka, ale včera jsem byl v Lidlu a měli tam v akci ananasy za 25 Kč. Tož nekup to... a už je taky v sušárně. Viz ilustrační fotka. Ananas obsadil jenom čtyři plata, jinak jich sušárna zvládá osm.

Synci si řekli o sušené banány, tak taky čekám, až budou nějaké hodně zralé v akci. A taky se ujišťovali, že sušárna umí i maso. Ano, umí. Ale zatím ji máme krátce na to, abychom vyzkoušeli všechno.

No a co se sušeným ovocem? Nejjednodušší využití je na takové to večerní mlsání u filmu nebo knihy - na rozdíl od čipsů je mnohem zdravější a knížku si nezamastíte. Kromě toho se na internetu dají najít recepty na vaření či pečení ze sušeného ovoce, od nádivky do kuřete po sušenky nebo müsli.

Co se týká uskladnění, tak píše se o tom, že ovoce vydrží ve vzduchotěsné nádobě ve spíži dlouho - třeba půl roku. Já jsem se rozhodl rozdělit usušené ovoce do menších dávek a zavakuovat. Připadá mi to jistější.

Všiml jsem si, že o sušičce psal nedávno i @ojirik, ale ten suší, jak je vidět, téměř průmyslovým způsobem. Na to se svou kuchyňskou suškou nemám :)

Sušení zdar!

sepa.png

vote_follow_cook

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now