Časy, rody a pády

Píše se správně "k pronájmu" nebo "na pronájem"? Nebo je to jedno? Tak tam dej obojí, ať je aspoň jedno správně.

img_20220329_161256_2_.jpg

sepa.png

Nebo jsem včera viděl na billboardu jedné realitky:

Jak se vyvarovat chybám při prodeji nemovitostí?

Někdo asi napsal "jak se vyhnout chybám", pak mu to asi přišlo příliš obyčejné, tak použil sloveso "vyvarovat". Super, ale říká se "vyhnout se něčemu", ale "vyvarovat se něčeho". Třetí nebo druhý pád, všechno jedno.

sepa.png

Za mých mladých let... (doháje, píšu už jak důchodce). Tak jo. Za mého dětství nebyl internet, nebyly počítače, televize měla dva programy, tak jaká byla nejdostupnější zábava? Knihy. A já byl knihomol. Už na základce jsem byl přihlášený v knihovně pro dospělé a ládoval to do sebe jedna radost. A vedlejší účinky se dostavily: umím česky (nebo si to aspoň o sobě neskromně myslím). Ne proto, že by čeština byla můj oblíbený školní předmět, ale proto, že to mám načteno.

btw ten billboard "jak se vyvarovat chybám" jsem ukázal synkovi (17). Neviděl na něm nic zvláštního.

Úplně nejvíc mi vadí takové to hyperkorektní "já by jsem, my by jsme...". Jasně, je to jen taková blbost, ale dost rozšířená. A mě z toho bolí oči.

Zase abych se zas moc nevyvyšoval - i já dělám chyby. Vím o sobě, že například čárky (jako interpunkce) jsou mojí slabinou. A proti překlepům nejsem imunní jako ostatně nikdo z nás.
A taky moc neumím sloh. Uchopím myšlenku, nějak ji rozvinu, ale neumím ji ukončit. Jako třeba v tomto článku.

Raději půjdu zase fotit. U fotek se toho moc psát nemusí. 😀

sepa.png

vote_follow.png

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center