Nechtěl jsem, ale hrozí to

Při psaní dnešního článku si představuju, jak se tváří @krakonos. A je to jen představa - potkali jsme se všehovšudy dvakrát. A snažil jsem se ho v rámci online interakce něco naučit. Dnes @krakonos učit po internetu musí, zatímco já se k tomuhle způsobu výuky pořádně nedostal, byť s přáteli děláme online ochutnávky. V dnešních neveselých podmínkách je i DHL ochotno přepravovat alkoholické tekutiny do zahraničí, takže můžu odesílat zajímavá piva a přijímat zajímavá vína. Ale to je jiný příběh.

Mluvit anglicky je pro mě stejně přirozené, jako mluvit česky. Moje angličtina pochopitelně není dokonalá, ale asi tři měsíce zpátky jsem přivedl k zoufalství hrozně fajn klučinu z Irska, který měl v rámci TEFL kurzu prokázat, že může učit i úroveň C2. Nedlouho poté jsem se mu taky přiznal, že česky mluvím jen ve všední dny, nebo když mi volá babička. To už jsme seděli v mé oblíbené pivotéce. To se ještě vysedávat smělo... Každopádně mluvím dost slušně na to, aby mi nástroje na přepis mluveného slova do textu rozuměly. Můj přízvuk je mezinárodní a nesmrdí klasickými českými chybami.

Teď, protože se blíží Vánoce, mi dost akutně hrozí, že naše domácnost se stane jabličkovou. Asi si pořídíme Apple Home Kit. Oba máme iPhone už delší dobu. Teď jsem nám koupil iPhone 12, stály mě asi dva tisíce každý, protože Litecoin se v mezičase dostal skoro na patnáctinásobek ceny vzhledem k době, kdy jsem ho kupoval. A Alza bere krypto.

Zhruba před půlrokem jsme stáli na skále v Cuence a přemýšleli o tom, jak umělá inteligence pokročila. Ptal jsem se Googlu i Siri, jak vysoko jsme. Odpověděla jen Siri. To bychom mohli brát jako zlomový bod, byť nám na cestě do Valencie v půjčeném autě posloužil Android Auto - mě moc neposlouchal, T. rozuměl lépe. Asi tušíte, že byl španělsky.

Teď se asi láme chleba, hrozí, že se staneme chytrou domácností. Pokud se k podobnému přerodu chystáte, má na výběr tři nové hlavy rodiny. Jedna je z Amazonu, druhá z Google a ta poslední od Apple. Pokud vím, česky nemluví žádná. Ale naše domácnost bude poslouchat na slovo, pokud na ni budeme mluvit anglicky nebo španělsky. T. má výhodu, její španělštině Siri rozumí, té mojí jen někdy. Rozumí totiž asi čtyřem různým přízvukům, ale český mezi nimi z nějakého důvodu není...

vcela2pr.png

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now