Cold Brew coffee. (EN-TR) Soğuk Demleme Kahve.

Hello everyone. How are you? I hope you are fine. I've been seeing Cold Brew written in some cafes for a few months, and sometimes I've come across videos about it on Instagram. Finally yesterday I started researching what it was and realized that it was actually cold brew coffee as we know it. This is exactly what the English name means.
I noticed that when I make filter coffee in this way, it tastes much better. A coffee that is brewed for about a day. And I think it definitely tastes better than hot coffee.

Herkese merhaba. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Ben birkaç aydır bazı Cafe' lerde Cold Brew yazıldığını görüyordum ve bazen de Instagramda bununla ilgili videolara denk geliyordum. En sonunda dün bunun ne olduğunu araştırmaya başladım ve aslında bunun bildiğimiz soğuk demlenen kahve olduğunu anladım. İngilizce isminin de anlamı da zaten tam olarak buymuş.
Bu şekilde filtre kahve yapınca tadının çok daha iyi olduğunu fark ettim. Yaklaşık bir gün boyunca demlenen bir kahve. Ve tadı kesinlikle sıcak kahveden daha iyi oluyor bence.

All we need to make Cold Brew coffee is a French Press, medium filter coffee and filter coffee paper. You can get filter coffee anywhere you want. If possible, a fresh filter coffee would be perfect. I normally bought a filter coffee from the market.

Cold Brew kahve yapmak için ihtiyacımız olan şeyler sadece bir French Press, orta irilikte filtre kahve ve filtre kahve kağıdı. Filtre kahveyi istediğiniz herhangi bir yerden alabilirsiniz. Eğer mümkünse taze bir filtre kahve kesinlikle mükemmel olur. Ben normal olarak marketten bir filtre kahve aldım.

The particles of the filter coffee should be like this as you can see. Medium sized pieces.

Filtre kahvenin parçacıkları gördüğünüz gibi bu şekilde olmalı. Orta irilikte parçalar.

I took a tablespoon of copious amounts of coffee and put it in the frendh press. I do it this way, but you can add as much coffee as you want, depending on the taste and acidity. When you make coffee in this way, the acidity is less because we brew this coffee with cold water, not hot water.

Bir çorba kaşığı bol bol kahveyi aldım ve frendh pressin içine koydum. Ben bu şekilde yapıyorum ama siz tadına ve asiditesine bağlı olarak istediğiniz kadar kahve koyabilirsiniz. Zaten bu şekilde kahve yapınca asiditesi daha az olur çünkü sıcak su ile değil soğuk su ile demliyoruz bu kahveyi.

Then I filled cold water up to the top of the french press. And I mixed it well with a spoon.

Daha sonra french pressin en üst kısmına kadar soğuk su doldurdum. Ve bir kaşık ile iyice karıştırdım.

When I looked 12 hours later, such an image appeared on the top of the french press. This image is very similar to the image that occurs when you make hot brew.

12 saat sonra baktığımda french pressin üst kısmında böyle bir görüntü oluşmuş. Bu görüntü sıcak demleme yapınca oluşan görüntüye çok benziyor.

After exactly 24 hours, such a color appeared. I think there is not much difference with hot brewing in terms of color. But I liked the taste of it so much that I don't drink hot filter coffee in summer anymore.

Tam 24 saat sonra ise böyle bir renk çıktı ortaya. Sıcak demleme ile pek bir farkının olmadığını düşünüyorum renk konusunda. Ama ben bunun tadını o kadar çok beğendim ki artık yaz mevsiminde sıcak filtre kahve içmem.

This is how I put the filter paper on the bottle. I think it's okay if you don't use filter paper, but I don't want to eat those particles of coffee, so I definitely use it.

Filtre kağıdını şişenin üstüne bu şekilde koydum. Filtre kağıdı kullanmasanız da olur bence ama ben kahvenin o parçacıklarını yemek istemiyorum o yüzden kesinlikle kullanıyorum.

This is how I filtered the coffee using filter paper. The filtering process was really slow. I think these papers are really useful.

Kahveyi filtre kağıdı kullanarak bu şekilde süzdüm. Süzme işlemi gerçekten çok yavaştı. Bu kağıtlar bence gerçekten çok kullanışlı.

And our cold brew filter coffee is ready. I think that making coffee this way is much tastier and better. I really wonder how they make cold brew coffee in cafes outside and how it tastes. I will drink cold brew coffee somewhere outside as soon as possible and post here.

Ve soğuk demleme filtre kahvemiz hazır. Bu şekilde kahve yapmanın çok daha lezzetli ve iyi olduğunu düşünüyorum. Dışarıda Cafe' lerde nasıl soğuk demleme kahve yapıyorlar ve tadı nasıl bunu gerçekten çok merak ediyorum. En kısa zamanda dışarıda bir yerde soğuk demleme kahve içip burada paylaşım yapacağım.

Finally; You can also add cold milk to this coffee if you want. A few ice cubes would be really good too.

Son olarak; bu kahveye isterseniz soğuk süt de ekleyebilirsiniz. Birkaç tane de buz parçası gerçekten çok iyi olur.

Stay with Peace!

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now