Cenzura na Facebooku w wersji hardcore.

Ostatnio polecono mi ponownie platformę polfejs.pl która po wielu burzliwych wzlotach i upadkach oraz ostatecznym zamknięciu, została ostatnio ponownie reaktywowana i z tego co zauważyłem zaczyna się kręcić całkiem dobrze.

Oczywiście główny odsetek ludzi jaki przenosi się na nową platformę to ze zrozumiałych powodów na razie głównie osoby zmęczone dotychczasową cenzurą na facebooku, niechcące dalej uczestniczyć w profilowaniu osobowości, z ideologicznych powodów wolące wspierać naszą polską alternatywę, lub też po prostu ciekawe.

Widać jednak że platforma ma potencjał gdyż dostarcza od początku wszystkiego tego czego możemy doświadczyć i używać na fb. Business plan twórców również najwyraźniej został przemyślany od początku gdyż od razu widać że działalność mają oni zamiar finansować min z opłat za konta premium i przestrzeń reklamową.. Wygląda to więc wszystko całkiem obiecująco i w związku z tym postanowiłem polecić platformę paru znajomym na.. no właśnie Facebooku ;]

I tu zaczęły się schodki gdyż Facebook najwyraźniej nie uznaje nowej platformy i stosuje wobec niej cenzurę. A na czym ona polega? a on na tym że linka do platformy w ŻADEN sposób przesłać się nie da:

tu screen ze wstawionymi linkami w dwa okna rozmowy:

przed.png

Jak widać wiadomości nie dostały statusu potwierdzenia wysłania.

Po odczekaniu chwili nic się nie stało po czym po odświeżeniu:

po.png

No ale myślę sobie.. posłałem reflinka może to wina reflinka próbuje więc z samym adresem:
przed1.png

I sytuacja taka sama:

po1.png

Jak widać wyraźnie nie przechodzą żadne formy linka do tego portalu czyli są one automatycznie zablokowane przez boty. Czyżby facebook bał się konkurencji? ;) może powinien gdyż nadużycia tego typu na pewno tylko przysporzą mu dodatkowej złej sławy która jeszcze bardziej zniechęci użytkowników.

Cóż z ciekawości jeszcze sprawdziłem coś jeszcze:

hivetest.png

Jak widać Społeczność Hive może jeszcze spać spokojnie;) Nie "podpadła jeszcze jedynie słusznemu krzewicielowi prawdy objawionej. Jednak kto wie.. wszystko przed nami.

Jeśli kiedyś drogi czytelniku zdziwisz się dlaczego znajomy nie dostał twojego linka w jakieś miejsce to teraz już będziesz wiedział że że dla FB jest ono po prostu nie prawilne.

Kiedyś pamiętam że próbowałem wysłać linka do strony która gigant traktował jako zagrożenie bezpieczeństwa (chodziło o darmowy hosting na którym testowałem stronę) , przynajmniej zostałem o tym poinformowany. Jak widać teraz cenzura odbywa się cichcem gdyż tym razem żadnej zwrotnej informacji nie dostałem. Czyżby już nawet wyssanych z palca powodów im się wymyślać nie chciało?

Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do czytania innych moich wpisów.

Follow<>Upvote<>Share

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now