Elif Dedim

zamanın da bir genç elif adında bir kıza aşık olur , elif de ona .. ancak genç adam o zamanın hastalığı olan vereme yakalanmıştır. genç adamın verem olduğunu öğrenen elif'in ailesi kızının genç ile birlikte olmasını istemez. çocuğa da hastalığını atlat , iyileş öyle gel derler. hayatta tek tutunduğu dal elif olan genç adam , aşkı için hastaneye yatar. o dönemin tedavileriyle iyileşmesinin imkansız olduğunu bile bile tedaviye devam eden genç öleceğini bildiği için elife bir mektup yollar. mektup şöyledir ; " ölüm ölüm dediğin nedir ki gülüm , ben senin için yaşamayı göze almışım."

eliften cevap gelmez .. böyle devam ederken genç adamın hastalığı iyice ilerler. genç adam yemeden içmeden kesilir sadece içinde ki yangını bastırmak için su içer. ancak ailesi elif'i hastaneye genç adamı görmeye bir defa bile yollamaz.

bu süre içerisinde hastalığının arttığını , tabutunun bile hazır olduğunu ağıt halinde yazan genç adam. bu türkünün sözlerini baş ucundaki şapkanın içine saklar.

zaman geçtikçe genç adam iyileşemez ve çok sevdiği elif'ini göremeden ölür. cenazesi köyüne getirilir ve şapkasının içinden çıkan sözler bestelenir .
sözler şöyledir ,

ölüm ölüm dediğin nedir ki gülüm , ben senin için yaşamayı göze almışım.

elif dedim be dedim aman,
kız ben sana ne dedim.
guş ganedi galem olsa aman,
ah yazılmaz benim derdim.

elifim noktalandı aman,
az derdim çokçalandı.
yetiş anam yetiş bubam aman.
ah çeyizim bohçalandı.
(ah mezarım tahtalandı)

elif dedim türküsünün hikayesi işte böyledir. bunları bilerek dinlerseniz daha çok etkilenirsiniz. saygılar ..


Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this entry or all entries about elif dedim.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center